Reklamation & återköp

För dig som har frågor gällande reklamationer och återköp.

Vanliga frågor

Följande går att korrigera förutsatt att leveransen inte påbörjats:

  1. Leverans- och fakturaadress.
    1. Nya adresser måste av säkerhetsskäl skickas till [email protected] (ange ärendenumret vid kontakt med oss).
    2. Har ni ett konto kan ni i stället lägga till adressen här.
  2. I många fall går det även att byta ut eller ta bort artiklar.
    1. Självservice tillämpas för delleverans här (ring oss om ni saknar konto).
  3. För att avbeställa din order kontaktar du oss på [email protected] och uppger ert ordernummer. Observera att tjänster eller produkter som saknar returrätt inte kan makuleras.

Invänta ett ordernummer och ring 08-553 44 553 för vidare assistans.

För att avbeställa din order kontaktar du oss på [email protected] och uppger ert ordernummer.

Observera att tjänster eller produkter som saknar returrätt inte kan makuleras.

Så här fungerar det att returnera en vara till Dustin:

  1. Logga in och gå till "Mitt konto".
  2. Välj ordern det gäller och markera produkterna som ska returneras.
  3. Ange orsak till returen och skicka in ärendet.

Vi återkopplar via email med en retursedel och vidare instruktioner.

Kontakta kundservice om konto eller inloggning saknas.

Den bästa supporten erhålls genom att kontakta tillverkaren direkt här.

Tillverkaren har auktoriserade tekniker med oöverträffad kunskap om sina produkter och många problem kan lösas över telefon utan att skicka in produkten och riskera avbrott i arbetet.

Kan supporten inte avhjälpa felet och ber er kontakta återförsäljaren så kan ni skapa ett ärende via "Mitt konto":

  1. Klicka på knappen "Skapa ett ärende" här.
  2. Markera produkten som är defekt.
  3. Ange en felbeskrivning och skicka in ärendet.
  4. Vi återkopplar med vidare instruktioner.

Kontakta kundservice om konto eller inloggning saknas.

  1. Anmäl transportskadan till PostNord genom att klicka här eller ring 0771 – 33 33 10.
    1. Felanmälan måste ske inom 24 timmar från mottagandet.
  2. PostNord upprättar ett ärendenummer som behövs vid kontakt med oss på Dustin.
  3. Kontakta Dustins kundtjänst på telefon 08-553 44 800, eller via mejl [email protected].
    1. Uppge ordernummer, Postnords ärendenummer samt bifoga bilder på transportskadan för smidig hantering.

Gör så här om varan ni tagit emot inte är den som beställts:

  1. Klicka på knappen "Skapa ärende" här.
  2. Markera produkterna ärendet gäller.
  3. Beskriv i ärendet vad som blivit fel.
  4. Klicka sedan på “Skapa ärende” så återkopplar vi.

Om inloggning saknas är ni välkomna att kontakta kundservice direkt.

Gör så här om produktinformationen skiljer sig från det ni har tagit emot:

  1. Klicka på knappen "Skapa ärende" här.
  2. Markera produkterna ärendet gäller.
  3. Beskriv i ärendet vilken information som är felaktig.
  4. Klicka sedan på “Skapa ärende” så återkopplar vi.

Om inloggning saknas är ni välkomna att kontakta kundservice direkt.

Dustin Trygghetsavtal erbjuds i samarbete med Aon Sweden.

  1. Gå in på vår sida om trygghetsavtal. Där finns fullständig information och anvisningar till portalen för skadeanmälan.
  2. Följ sedan pågående ärenden direkt i portalen.

Kontakta vår samarbetspartner på 08-697 40 64 eller [email protected] för övriga försäkringsfrågor.

Vill du komma i kontakt med oss?

Kontakta oss på 08-553 44 800 eller via [email protected]

Vi finns här för dig Mån-Fre 08:00-17:00

Användbara länkar

Returinformation
Läs mer om vår returprocess om du vill lämna tillbaka en felköpt produkt, eller reklamera en felaktig, saknad eller skadad produkt eller försändelse.

Försäljningsvillkor
Ta del av våra allmänna försäljningsvillkor för att veta hur vi hanterar återköp av produkt.

Tillverkarsupport
Vi hänvisar i första hand till respektive tillverkares supporttjänst. Inne på tillverkarsupporten finner du en sammanställning över kontaktuppgifter till de största tillverkarna.

Mobilservice
Vid behovs av telefonreparation har vi en mobilservice där du fyller i ett formulär om produkten som du önskar reparera.

Kundombudsmannen
Om vi mot förmodan skulle brista i hanteringen av ditt ärende kan du vända dig till vår särskilda kundombudsman som finns där om du känner dig felbehandlad eller om något inte fungerat som du tänkt dig.

Skadeanmälan
Dustin Trygghetsavtal erbjuds i samarbete med Aon Sweden.

Beställning

Reklamationer & återköp

Leverans

Licens

Mitt konto

Teknisk support

Betalning

IT-ordlista