We keep big businesses moving

Sedan 1984 har vi levererat IT-produkter. Men precis som IT utvecklas så utvecklas vi. Idag levererar vi även tjänster och lösningar till storföretag.

Dustins storkundsteam

För större kunder och leveransavtal tillsätter Dustin alltid ett kundteam för att optimera kvalitén i leverans och logistik. Tillsammans med kunden tillsätter vi dedikerade personer för varje affärsområde och på alla berörda avdelningar.

Kontakta oss

Dustins storkundsteam

För större kunder och leveransavtal tillsätter Dustin alltid ett kundteam för att optimera kvalitén i leverans och logistik. Tillsammans med kunden tillsätter vi dedikerade personer för varje affärsområde och på alla berörda avdelningar.

Så här kan ditt kundteam se ut:

  • Kundansvarig & affärsorienterad projektledare, Key Account Manager
  • Leveransavtals- & informationsansvarig
  • Inkommande order/beställningsteam, dedikerade innesäljare på en egen slinga för telefon, mail, fax, webb och online-beställningar
  • Back Office Support team, support, service, retur- & garantiärenden
  • Funktionsansvarig för webb & startsida
  • Klienttjänsteansvarig
  • Logistik-, leverans- och tjänsteteam (Dustin-lagret i Rosersberg)
  • E-sourcingansvarig
  • Kvalité-, miljö- & etikansvarig
  • Ekonomi-, faktura- & finansansvarig
  • Produktspecialistteam, dedikerade på samtliga produktområden

Några av våra kunder

Kundcase

Kunskapsbanken

Snabb omställning för Randstad

Anställda i Randstad och Dfind har fått en mer effektiv och flexibel arbetsdag efter övergången till Chromebooks. Med Dustin har processen gått både snabbt och smärtfritt.

Kunskapsbanken

Arvid Nordquist om valet av Network as a Service

Hur kan rätt nätverkslösning skapa en mer innovativ IT-säkerhet? Det svarar representanter från Arvid Nordquist, Cisco och Dustin på i det här inspelade seminariet.

Kunskapsbanken

PatientSky

PatientSky är en öppen plattform som underlättar livet för vårdgivare och deras kunder, tack vare en robust infrastruktur som garanterar drift- och datasäkerhet.

Våra tjänster och lösningar

De senaste åren har vi utökat vår specialistkompetens inom avancerade tjänster och lösningar för att bli en ännu bättre strategisk IT-partner.

Genom förvärv av en rad bolag i Norden och Nederländerna som är specialiserade inom nätverk, säkerhet, lagring, licenser, IT-drift, mobilitet, print och klient kan vi erbjuda helhetslösningar för såväl hårdvara som kundunika tjänster.

Idag ingår spetskompetens från DAV Partner, Core Services, Commsec, Idenet, IKT Gruppen, ITaito, JML-System, Norriq, Purity IT, Resolute, Saldab IT och Vincere Groep i Dustinfamiljen. Dustin Sverige AB har toppcertifieringar inom bl.a. Apple, Dell, Cisco, Citrix, Fortigate, HPE och Microsoft.

Läs mer

Takeback
Klimatsmart återanvändning som ger dina IT-produkter en andra chans

Läs mer

Finansiering

Hyra eller ramavtal. Ett lönsamt alternativ till kontantköp.

För de flesta företag är det användandet, inte ägandet, av IT-utrustning som skapar ett värde i verksamheten. Samtidigt skall företagets pengar vara tillgängliga för investeringar som kan ge avkastning på såväl kort som lång sikt.

Hos Dustin kan du finansiera alla dina inköp, från hårdvara och mjukvara till tjänster och lösningar. Beroende på dina inköp under ett år erbjuder vi två finansieringsmöjligheter:

Vem?

För alla som inte vill äga sin IT-utrustning.

Hur?

Du ansöker om hyresavtal vid kassan på dustin.se. Du väljer om du vill hyra i 24 eller 36 månader. Efter godkänd kreditbedömning får du ett hyresavtal via mail för signering. Allt är klart inom en minut.

Varför?

Ingen kontantinsats och ditt hyresavtal inkräktar inte på företagets övriga krediter, du kan utnyttja bankens kreditutrymme till andra investeringar. Enklare administration då alla inköp samlas under ett avtal. Överblick över kostnaderna med en faktura per betalningsperiod. Bibehållen likviditet och soliditet.

Efteråt?

Efter avtalstiden kan du välja att återlämna utrustningen eller byta ut den mot ny. Den gamla utrustningen avidentifieras, raderas och återvinns/återanvänds på ett miljövänligt och certifierat sätt. Du kan också välja att fortsätta hyra utrustningen eller köpa den till då gällande marknadsvärde.

Vem?

För alla våra kunder som finansierar minst 300 000 SEK per år.

Hur?

Ditt företag tecknar ett avtal med en överenskommen limit som sätts över 6 månader, finansiering på 24 alternativt 36 månader. Samtliga beställningar samlas upp och startas kvartalsvis.

Varför?

Utöver fördelarna som ett hyresavtal erbjuder ger ett ramavtal även enklare administration tack vare färre fakturor att hantera (fakturering sker en gång per kvartal). Bättre cashflow och kredittid.

Efteråt?

Efter avtalstiden kan du välja att återlämna utrustningen eller byta ut den mot ny. Den gamla utrustningen avidentifieras, raderas och återvinns/återanvänds på ett miljövänligt och certifierat sätt. Du kan också välja att fortsätta hyra utrustningen eller köpa den till då gällande marknadsvärde.

2030 ska vi ha noll klimatpåverkan och ett 100 % cirkulärt erbjudande.

100 %

Vill du veta mer om tjänsten?

Kontakta oss på [email protected] eller via telefon 08-553 44 553.

Måndag - fredag
08:00-17:00