Beställning

För dig som vill ha hjälp att beställa eller har frågor inför ditt köp.

Vanliga frågor

  1. Lägg önskade produkter i kundvagnen.
    1. Här går det att ändra antal eller ta bort artiklar.
  2. Gå till kassan och logga in för att slutföra beställningen.
    1. Det går bra att skapa nytt konto i kassan.
  3. Välj sedan betal- och leveranssätt.
  4. Vid köp skickas ett ordererkännande till angiven email inom 20 minuter.

Dustins orderavdelning assisterar gärna med rådgivning inför köp.

Följande går att korrigera förutsatt att leveransen inte påbörjats:

  1. Leverans- och fakturaadress.
    1. Nya adresser måste av säkerhetsskäl skickas till [email protected] (ange ärendenumret vid kontakt med oss).
    2. Har ni ett konto kan ni i stället lägga till adressen här.
  2. I många fall går det även att byta ut eller ta bort artiklar.
    1. Självservice tillämpas för delleverans här(ring oss om ni saknar konto).
  3. För att avbeställa din order kontaktar du oss på [email protected] och uppger ert ordernummer. Observera att tjänster eller produkter som saknar returrätt inte kan makuleras.

Invänta ett ordernummer och ring 08-553 44 553 för vidare assistans.

För att avbeställa din order kontaktar du oss på [email protected] och uppger ert ordernummer.

Observera att tjänster eller produkter som saknar returrätt inte kan makuleras.


Det går också bra att ringa oss på 08-553 44 553 under våra ordinarie öppettider.

Klicka här för att komma till orderhistoriken.

Aktuell orderstatus går att finna under respektive order i listan. Det skickas även en automatisk uppdatering via email när statusen ändras.

Kontakta orderavdelningen om uppdateringarna uteblir eller om det saknas möjlighet att logga in.

Ni kan begära delleverans via er orderhistorik genom att klicka här.

Saknar ni konto går det bra att ringa oss så hjälper vi er.

Det innebär att det saknas prognos för nästa leverans.
Bedömningen görs i samråd med leverantörer och tillverkare.

Så fort läget ändras publiceras ny status och befintliga ordrar uppdateras.

En beställningsvara skickas direkt från leverantören vid genomfört köp. Den beräknade leveranstiden baseras på leverantörens utbud av produkten.

Preliminär leveransinformation delges i regel inom 2-3 arbetsdagar efter bekräftat köp.

Om en produkt är slutsåld går den inte längre att beställa. En slutsåld vara på en befintlig order måste bytas ut.

Kontakta Dustins orderavdelning för assistans att hitta ett lämpligt alternativ.

Det innebär att en vara är tillfälligt slutsåld. Preliminärt datum anges för nästa leverans till Dustin.
Befintliga orders får en separat uppdatering via email och först dagen efter går det att bekräfta om allt levererats.

Notera att uppdatering sker bara när det finns ett preliminärt datum.

Aktuellt lagersaldo återfinns alltid på respektive produktsida tillsammans med tillhörande ikon.

Finns på lager för omgående leverans.
Inkommande leverans skickas normalt inom en vecka.
Restnoterad med datum för nästa leverans.

Behöver du rådgivning inför ditt köp?

Kontakta oss på [email protected] eller via telefon 08-553 44 553

Vi finns här för dig Mån-Fre 08:00-17:00

Öppettider chatt Mån-Fre 08:00-16:00

Användbara länkar

Försäljningsvillkor
Ta del av våra allmänna försäljningsvillkor för leverans till dig av produkt, tjänst och eller Office 365 supporttjänst.

Omvänd skattskyldighet
Från och med den 1 april 2021 gäller ”omvänd skattskyldighet” när du handlar för mer än 100 000 kr (exkl. moms).

Kundombudsmannen
Om vi mot förmodan skulle brista i hanteringen av ditt ärende kan du vända dig till vår särskilda kundombudsman som finns där om du känner dig felbehandlad eller om något inte fungerat som du tänkt dig.

Beställning

Reklamationer & återköp

Leverans

Licens

Mitt konto

Teknisk support

Betalning

IT-ordlista