Kontakta Kundservice
Det första steget i vår klagomålshantering är att du kontaktar vår kundservice där du rapporter ditt klagomål. Vi strävar efter att behandla varje klagomål så snabbt som möjligt. Om det av någon anledning inte är möjligt att lösa ditt klagomål omedelbart, kommer vi att hålla dig informerad om de framsteg som görs i hanteringen.
Det smidigaste sättet att kontakta vår kundservice är via e-post på [email protected]. Vi finns även tillgängliga för chatt via vår hemsida och per telefon på 08-553 44 800.
Om du fortfarande inte är nöjd med hur vi har hanterat ditt klagomål, kan du följa de steg som anges nedan för att begära en rättvis granskning av ärendet.
Direktkontakt med tillverkaren
Dustins ambition är att du ska få så korta ledtider som möjligt. Därför tar vi bort onödiga mellanhänder och låter dig prata direkt med tillverkarens support. Dustins kundservice har svårt att erbjuda expertis på alla de produkter vi säljer. Att då prata med någon som är utbildad kring den produkt som du köpt ger dig bättre service och förkortar hanteringstiden.
Praxis i branschen
Att tillverkare står för service och support är praxis inom IT-branschen och hänger ihop just med produkternas tekniska komplexitet. Olika tillverkare har olika villkor för sina garantier vad gäller service och support.
Dustins Kundombudsman
Om du har mottagit ett definitivt svar från vår kundservice angående ditt klagomål, men ändå inte är tillfredsställd med svaret, har du möjlighet att kontakta vår kundombudsman. Kundombudsmannen tar då över granskningen av ditt klagomål och är ansvarig för att utvärdera ärenden som tidigare har hanterats av Dustins kundservice. Kundombudsmannen agerar helt oberoende av vår kundservice och kommer att noggrant granska ärendet på ett opartiskt sätt.
Kundombudsmannen arbetar aktivt med att identifiera möjligheter till förbättring av våra rutiner och välkomnar även andra synpunkter och åsikter angående vår verksamhet.
Kontakta kundombudsmannen
Termer att hålla reda på
Service: När en auktoriserad tekniker utför en åtgärd på en produkt som antingen skickats in eller finns kvar på plats hos kunden.
Support: Avser rådgivning via webb, e-post eller telefon, till exempel om hur en produkt ska kopplas in eller hur man utför felsökning på den om den inte fungerar.
DOA: Står för ”Dead On Arrival”, och betyder att varan är trasig vid leverans. Rutinerna kring detta skiljer sig mellan olika tillverkare, men Dustins mål är att utbyte av defekta produkter inom 14 dagar ska bli standard hos alla.
Garanti: Ett frivilligt åtagande som i Sverige oftast ges från tillverkaren. Gäller vanligen tillverkningsfel eller fel som uppkommer av sig själv under begränsad tid.
Reklamation: När kunden uppmärksammar säljaren på att det finns någon form av problem med den köpta produkten.
För ännu nöjdare kunder
- Dustin tillämpar 60 dagars öppet köp på alla varor förutsatt att de returneras i obruten förpackning*.
- Dustin bjuder på frakten om din vara inte levereras inom 2 dagar (Gäller hela landet och endast lagerförda produkter).
- Får du en produkt som är trasig vid leverans byter Dustin i regel ut den om du hör av dig inom 14 dagar.
*Gäller ej produkter som saknar returrätt