Längre svarstider än vanligt på mail och telefon
För närvarande kan det ta något längre tid än vanligt att nå oss via telefon eller få svar på e-post. Ni kan hitta svar på de vanligaste frågorna på vår hemsida under ”Kundservice & Support”.
Leverans
För dig som har frågor om leveranstid, eller inte fått din leverans.
Vanliga frågor
Leveranstiden för lagerförda varor är normalt 1-2 vardagar. För att se om alla produkter är lagerförda på er order kan ni gå till er orderhistorik.
Ni kan spåra er order via er orderhistorik. Klicka på den order det gäller sedan Leveransinformation och "Spåra Paket"
Beställningar som lämnat vårt lager levereras i regel nästkommande arbetsdag. Innehåller ordern en restnoterad vara skickas löpande uppdateringar med preliminär leveranstid.
Ni kan begära delleverans via er orderhistorik. Vänligen kontakta orderavdelningen om ni saknar möjlighet att logga in.
För beställningsvaror är ambitionen att delge aktuell ledtid inom 2-3 arbetsdagar.
Innehåller beställningen en eller flera konfigurations-artiklar är hanteringstiden ca 2-5 arbetsdagar. Utöver hanteringstid på konfiguration tillkommer leveranstid på 1-2 vardagar.
Anmäl transportskadan via PostNords hemsida eller ring 0771 – 33 33 10. Felanmälan måste ske inom 24 timmar från mottagandet
PostNord upprättar ett ärendenummer som behövs vid kontakt med oss på Dustin.
Efter anmälan till Postnord kontaktar ni Dustins kundtjänst på [email protected] eller via Chatt. Uppge ordernummer, Postnords ärendenummer samt bifoga bilder på transportskadan för smidig hantering.
Ni kan begära delleverans via er orderhistorik. Vänligen kontakta orderavdelningen om ni saknar möjlighet att logga in.
En beställningsvara skickas direkt från leverantören vid genomfört köp. Den beräknade leveranstiden baseras på leverantörens utbud av produkten.
Preliminär leveransinformation delges i regel inom 2-3 arbetsdagar efter bekräftat köp.
Aktuellt lagersaldo återfinns alltid på respektive produktsida tillsammans med tillhörande ikon.
Användbara länkar
Leveransinformation
Här kan du läsa om våra leveranssätt.
Fraktinformation
Ta del av vår tabell för att räkna ut den totala fraktkostnaden vid fakturering.
Spåra försändelse
Ni kan spåra er order via er orderhistorik. Klicka på den order det gäller sedan Leveransinformation och "Spåra Paket"
Har du frågor om en leverans?
Få smidigast hjälp via : Måndag - Fredag 08:00 - 16:00
Order som inte skickats:
E-post: [email protected]
Telefon: 08-553 44 553 Måndag - Fredag 08:00 - 17:00
Order som skickats från oss:
E-post: [email protected]
Telefon: 08-553 44 800 Måndag - Fredag 08:00 - 17:00
Användbara länkar
Leveransinformation
Här kan du läsa om våra leveranssätt.
Fraktinformation
Ta del av vår tabell för att räkna ut den totala fraktkostnaden vid fakturering.
Postnords kollisspårning (extern länk)
Besök Postnords kollispårning där du kan spåra brev, paket och pall med hjälp av ett försändelse-ID.
Spåra ditt paket (extern länk)
Ladda ner Postnords app som hjälper dig hålla reda på dina paket.