Leverans

För dig som har frågor om leveranstid, eller inte fått din leverans.

Vanliga frågor

Leveranstiden för lagerförda varor är normalt 1-2 vardagar. För att se om alla produkter är lagerförda på din order kan du gå till din orderhistorik genom att klicka här.

Ordrar som lämnat vårt lager levereras i regel nästkommande arbetsdag. Innehåller ordern en restnoterad vara skickas löpande uppdateringar med preliminär leveranstid.

För beställningsvaror är ambitionen att delge aktuell ledtid inom 2-3 arbetsdagar.

Innehåller ordern en eller flera konfigurations-artiklar är hanteringstiden ca 2-5 arbetsdagar. Utöver hanteringstid på konfiguration tillkommer leveranstid på 1-2 vardagar.

Följ leveransen via PostNords kollispårning här.

  1. Anmäl transportskadan till PostNord genom att klicka här eller ring 0771 – 33 33 10.
    1. Felanmälan måste ske inom 24 timmar från mottagandet.
  2. PostNord upprättar ett ärendenummer som behövs vid kontakt med oss på Dustin.
  3. Kontakta Dustins kundtjänst på telefon 08-553 44 800.
    1. Uppge ordernummer samt Postnords ärendenummer för smidig hantering.

Utgångsläget är att samtliga artiklar på ordern levereras samtidigt.
I många fall är det dock möjligt med delleverans.

  1. Gå till din orderhistorik och välj den order du vill delleverera.
  2. Klicka på knappen ”Delleverans” för att initiera processen.

Värt att notera är att det inte är möjligt att dela upp leveranser som innehåller konfigurationstjänster och specifika beställningsvaror.

Ring oss på 08-553 44 800 om inloggning saknas.
Fraktavgift tillkommer för varje separat leverans

  1. Lokalisera kollinumret via högermenyn i orderhistoriken.
    1. Kollinummer skickas även tillsammans med orderbekräftelsen.
  2. Gå vidare genom att söka på kollinumret hos PostNord.

Kontakta oss om kollinummer saknas eller om sökningen inte ger ett resultat på 08-553 44 800 eller [email protected].

En beställningsvara skickas direkt från leverantören vid genomfört köp. Den beräknade leveranstiden baseras på leverantörens utbud av produkten.

Preliminär leveransinformation delges i regel inom 2-3 arbetsdagar efter bekräftat köp.

Aktuellt lagersaldo återfinns alltid på respektive produktsida tillsammans med tillhörande ikon.

Finns på lager för omgående leverans.
Inkommande leverans skickas normalt inom en vecka.
Restnoterad med datum för nästa leverans.

Användbara länkar

Leveransinformation
Här kan du läsa om våra leveranssätt.

Fraktinformation
Ta del av vår tabell för att räkna ut den totala fraktkostnaden vid fakturering.

Postnords kollisspårning (extern länk)
Besök Postnords kollispårning där du kan spåra brev, paket och pall med hjälp av ett försändelse-ID.

Spåra ditt paket (extern länk)
Ladda ner Postnords app som hjälper dig hålla reda på dina paket.

Har du frågor om en leverans?

Gäller det en ej skickad order: 08-553 44 553 eller [email protected].

För en pågående leverans: 08-553 44 000, knappval 2.

Användbara länkar

Leveransinformation
Här kan du läsa om våra leveranssätt.

Fraktinformation
Ta del av vår tabell för att räkna ut den totala fraktkostnaden vid fakturering.

Postnords kollisspårning (extern länk)
Besök Postnords kollispårning där du kan spåra brev, paket och pall med hjälp av ett försändelse-ID.

Spåra ditt paket (extern länk)
Ladda ner Postnords app som hjälper dig hålla reda på dina paket.

Beställning

Reklamationer & återköp

Leverans

Licens

Mitt konto

Teknisk support

Betalning

IT-ordlista