Leveransinformation

När får jag min leverans?

Order mottagna före klockan 16.00 packas och skickas som regel samma (eller närmast kommande) vardag från vårt lager, förutsatt att varorna finns i lager samt betalning eller kreditkoll godkänts. Vi anlitar Postnord, samt i vissa fall budfirmor, för leverans.

Hur vet jag vilket leveranssätt som används?

Eftersom vi anpassar leveranssätt efter paketets vikt och förutsättningar kan vi i vissa fall använda ett annat leveranssätt än det du valt vid beställningen. När din order är packad kan du se leveranssätt i din order under Orderhistorik på ditt konto.

Spåra med kollinummer

Klicka här för att komma till Postnords kollispårning. Länken finns även i mejlet "Din order är på väg".

Våra leveranssätt

Leverans till företag

Leverans sker vanligtvis inom 1 arbetsdag. Ytterligare en leveransdag tillkommer för postnummer 83-98. Försändelsen levereras till din tydligt skyltade företagsadress mellan kl. 07:00-18:00. Ingen avisering sker. Leveransen får ha en maxvikt på 35 kg.

I tjänsten ingår ett leveransförsök. Finns ingen på plats skickas företagspaketet till närmsta utlämningsställe för avhämtning, förutsatt att det väger under 20 kg. Kollin med vikt mellan 20-35 kg lämnas på postterminal eller åkeri. Alternativt kan du som mottagare avtala om pris för ett nytt leveransförsök med Postnord.

Postbox
Om din leveransadress är en postbox eller har ett boxpostnummer levereras försändelsen med postpaket till Postnords utlämningsställe, utkörning ingår inte i denna tjänst.

Leverans till ombud

Leverans till ombud Leverans till ett Postnord ombud nära dig sker vanligtvis inom 1 arbetsdag. Ytterligare en leveransdag tillkommer för postnummer 83-98. Avisering skickas via e-post, sms eller brev när paketet finns att hämta. Den totala leveranstiden kan därför variera. Leveransen får ha en maxvikt på 20 kg.

Leverans till företag (Pall)

Leveransen sker på pall till gatuplan eller lastkaj. Försändelsen får ha en maxvikt på 1000 kg per pall. Är leveransen till ett lantbrevbäringsområde, aviseras mottagaren och försändelsen levereras därefter till gatuplan eller lastkaj efter överenskommen tid. Leveransen utförs inte med leveranstidsgaranti.

I tjänsten ingår ett leveransförsök till mottagaren. Finns ingen på plats levereras försändelsen till närmsta tunggodsterminal. Alternativt kan du som mottagaren avtala om pris för ett nytt leveransförsök med Postnord.

Ny utkörning kan beställas via Postnords kundtjänst på 0771-333 310 till en extra kostnad enligt Postnords prislista.

OBS! Samtliga leveranser sker endast inom Sverige.