Just nu förekommer bluff-SMS
Just nu förekommer bluff-SMS där avsändaren utger sig för att vara Dustin och ber mottagaren ringa ett nummer angående en order. Detta sms är inte från Dustin. Vi skickar aldrig sms där vi ber kunder ringa oss angående en order och vi ber aldrig någon identifiera sig med bank-id över telefon.
Problem med ordererkännanden
Just nu har vi problem med att ordererkännanden inte skickas ut för nya ordrar. Det förekommer också att gamla ordererkännanden skickas ut.
Vi jobbar på att åtgärda detta.
Det kan ta lite längre tid att ringa oss
Just nu kan det ta lite längre tid än vanligt att komma fram på telefon. För snabbare service, använd vår chatt eller sök svar på er fråga på vår hemsida under Kundservice & Support.
Längre svarstid på E-post
För närvarande har vi längre svarstid på e-post. För snabbare service, använd vår chatt eller hitta ditt svar på vår hemsida under Kundservice & Support.
Tekniska problem
Vi har för närvarande tekniska problem med vårt ordersystem, vilket kan resultera i längre hanteringstid när du kontaktar kundservice.
Tekniska problem med telefonin
Vi har för närvarande tekniska problem med vårt telefonisystem, vilket gör att det inte går att nå oss via telefon. Behöver ni hjälp, vänligen använd vår chattfunktion. Man kan även hitta svar på dom vanligaste frågorna på denna sida.
Tekniska problem på vissa sidor
Vi har för närvarande tekniska problem med vissa sidor som inte laddas eller fungerar som de ska. Vi jobbar på att åtgärda problemet så snabbt som möjligt.
Hur kan vi hjälpa?
Vanliga frågor
Tillverkarsupport
Den bästa supporten får du genom att kontakta tillverkaren direkt.
Tillverkaren har auktoriserade tekniker med oöverträffad kunskap om sina produkter och många problem kan lösas över telefon utan att skicka in produkten och riskera avbrott i arbetet.
Kan supporten inte avhjälpa felet och ber er kontakta återförsäljaren så kan ni skapa ett ärende via "Mitt konto":
Service
Om ärendet gäller en trasig produkt från något av följande märken kan du enkelt göra en service- och felanmälan via våra partners på Felanmälan och Support. Där får du snabb hjälp med nästa steg i processen.
Acer, Apple, Asus (Ej bildskärmar), Dreame, Google Pixel, Motorola, Oneplus, Samsung (Ej TV), Sony (Telefon, Tablet, Hörlurar)
Skapa ärende
- Logga in, gå till "Mitt konto" och sedan ”Orderlista”.
- Välj den order det gäller och klicka på "Skapa ett ärende".
- Fyll i formuläret och skicka in ärendet.
- Vi återkopplar via email med vidare instruktioner.
Kontakta kundservice om konto eller inloggning saknas.
Så här fungerar det att returnera en vara till Dustin:
- Logga in och gå till "Mitt konto".
- Välj ordern det gäller och markera produkterna som ska returneras.
- Ange orsak till returen och skicka in ärendet.
- Vi återkopplar via email med en retursedel och vidare instruktioner.
Kontakta kundservice om konto eller inloggning saknas.
Leveranstiden för lagerförda varor är normalt 1-2 vardagar. För att se om alla produkter är lagerförda på er order kan ni gå till er orderhistorik.
Beställningar som lämnat vårt lager levereras i regel nästkommande arbetsdag. Innehåller ordern en restnoterad vara skickas löpande uppdateringar med preliminär leveranstid.
För beställningsvaror är ambitionen att delge aktuell ledtid inom 2-3 arbetsdagar.
Innehåller beställningen en eller flera konfigurations-artiklar är hanteringstiden ca 2-5 arbetsdagar. Utöver hanteringstid på konfiguration tillkommer leveranstid på 1-2 vardagar.
Följ leveransen via PostNords kollispårning.
Den bästa supporten får du genom att kontakta tillverkaren direkt.
Tillverkaren har auktoriserade tekniker med oöverträffad kunskap om sina produkter och många problem kan lösas över telefon utan att skicka in produkten och riskera avbrott i arbetet.
Om felet inte kan åtgärdas med hjälp av supporten förmedlas instruktioner för garantiservice.Dustin Trygghetsavtal erbjuds i samarbete med Aon Sweden.
- Besök sidan för Dustin Trygghetsavtal. Där finns fullständig information och anvisningar till portalen för skadeanmälan.
- Följ sedan pågående ärenden direkt i portalen.
Kontakta vår samarbetspartner Aon Sweden via telefon 08-697 40 64 eller mail [email protected] för övriga försäkringsfrågor.