Just nu förekommer bluff-SMS

Just nu förekommer bluff-SMS där avsändaren utger sig för att vara Dustin och ber mottagaren ringa ett nummer angående en order. Detta sms är inte från Dustin. Vi skickar aldrig sms där vi ber kunder ringa oss angående en order och vi ber aldrig någon identifiera sig med bank-id över telefon.

Det kan ta lite längre tid att ringa oss

Just nu kan det ta lite längre tid än vanligt att komma fram i telefon. vi gör allt vi kan för att besvara din fråga så snabbt som möjligt.

Hur kan vi hjälpa?

Beställning

Reklamationer & återköp

Leverans

Licens

Mitt konto

Teknisk support

Betalning

IT-ordlista

Vanliga frågor

Den bästa supporten fås genom att kontakta tillverkaren direkt här.

Tillverkaren har auktoriserade tekniker med oöverträffad kunskap om sina produkter och många problem kan lösas över telefon utan att skicka in produkten och riskera avbrott i arbetet.

Så här skapar man ett garantiärende via "Mitt konto":

  1. Klicka på knappen "Skapa ett ärende" här.
  2. Markera produkterna som ska returneras.
  3. Ange orsak till returen och skicka in ärendet.
  4. Vi återkopplar med en retursedel och vidare instruktioner.

Kontakta kundservice om konto eller inloggning saknas.

Så här fungerar det att returnera en vara till Dustin:

  1. Logga in och gå till "Mitt konto".
  2. Välj ordern det gäller och markera produkterna som ska returneras.
  3. Ange orsak till returen och skicka in ärendet.
  4. Vi återkopplar via email med en retursedel och vidare instruktioner.

Kontakta kundservice om konto eller inloggning saknas.

  1. Lagerförda beställningar som expedieras vardagar före kl. 16:00 skickas normalt samma dag.
  2. Orders som lämnat vårt lager levereras i regel nästkommande arbetsdag.
  3. Följ leveransen via PostNords kollispårning här.
  4. Innehåller ordern en restnoterad vara skickas löpande uppdateringar med preliminär leveranstid.
    1. För beställningsvaror är ambitionen att delge aktuell ledtid inom 2-3 arbetsdagar.
  1. Den bästa supporten fås genom att kontakta tillverkaren direkt.
    1. Tillverkaren har auktoriserade tekniker med oöverträffad kunskap om sina produkter.
    2. Många problem kan lösas över telefon utan att skicka in produkten och riskera avbrott i arbetet.
  2. Kontaktinformation för respektive tillverkare återfinns här

Om felet inte kan åtgärdas med hjälp av supporten förmedlas instruktioner för garantiservice.

Dustin Trygghetsavtal erbjuds i samarbete med Aon Sweden.

  1. Gå in på vår sida om trygghetsavtal. Där finns fullständig information och anvisningar till portalen för skadeanmälan.
  2. Följ sedan pågående ärenden direkt i portalen.

Kontakta vår samarbetspartner på 08-697 40 64 eller [email protected] för övriga försäkringsfrågor.