Licens

För dig som har frågor gällande licenser.

Företagslicenser och volymlicensavtal

För dig som har frågor gällande volym-, On Premise och-/eller Cloud licenser:

Dustin Services Marketplace är en plattform där Dustin samlar licenser ifrån tillverkare så som Adobe, Microsoft och Skykick.

Här kan du som kund själv hantera och få en överblick över dina licenser. Om du har en Adobe-, Microsoft- eller Skykick-licens men saknar inloggningsuppgifter till Dustin Services Marketplace eller skulle vilja köpa licenser kan du kontakta oss på [email protected].

Klicka här för att komma till en guide i hur du hanterar dina licenser i Dustin Services Marketplace.

Skulle du behöva hjälp med inloggningsuppgifter eller dina licenser som ligger i Dustin Services Marketplace kan du kontakta oss på [email protected].

I dagsläget finns nedanstående licenser tillgängliga i Dustin Services Marketplace.

  1. Adobe
  2. Microsoft
  3. Skykick

Vi jobbar på att addera fler nya tillverkare till plattformen under 2023.

Har du en Microsoft NCE som är Microsofts nya licensform, Adobe eller en Skykick-licens hos Dustin kan du själv se dina licenser i Dustin Services Marketplace.

För övriga licenser inklusive Microsoft CSP som är Microsoft legacy licenser, vänligen kontakta [email protected] eller kontakta tillverkaren direkt för att se information om dina licenser.

Vill du beställa Microsoft, Adobe eller Skykick-licenser kan du själva göra detta i Dustin Services Marketplace.

Har du inte ett login sen tidigare eller vill beställa andra licenser är du välkommen att kontakta oss på [email protected].

Via Dustin Services Marketplace kan man själv administrera nedanstående licenser.

  1. Adobe
  2. Microsoft
  3. Skykick

För övriga licenser, vänligen kontakta [email protected] för hjälp med att förnya eller förändra dina licenser.

Efter en beställning är lagd via en säljare hos Dustin så kommer det ta emellan 24h till 72h innan du får tillgång till dina licenser.

Ni kommer få ett mejl när dina licenser är redo att användas det mejlet kommer komma antingen ifrån Dustin eller tillverkaren.

Tänk på att mejlet kan hamna i skräpposten eller fastna i spamfiltret. Har du inte fått ett mejl inom 72 timmar, vänligen kontakta oss på [email protected].

Har du frågor angående att förändra, köpa nya eller konsulterande frågor, vänligen kontakta [email protected].

Har du tekniska frågor och är i behov av support där din licens inte längre fungerar, vänligen kontakta [email protected].

Den bästa supporten får du genom att kontakta tillverkaren direkt.

Information om hur du kontaktar tillverkaren bör du se på dit licensbevis som du fått ifrån tillverkaren.
Skulle du inte komma i kontakt med tillverkaren kontakta [email protected].

En övrig licens är de licenser som du som kund själv inte kan hantera utan behöver komma i kontakt med en agent hos Dustin för att köpa, förändra eller förnya.

Kontakta oss på [email protected] för vidare assistans.

Stycklicenser

För dig som har frågor gällande stycklicenser (till exempel; box-, OEM- och nedladdningsbara licenser) som inte går under volymlicensavtal.

  1. Lägg önskade boxlicenser i kundvagnen.
    1. Här går det att ändra antal eller ta bort artiklar.
  2. Gå till kassan och logga in för att slutföra beställningen.
    1. Det går bra att skapa nytt konto i kassan.
  3. Välj sedan betal- och leveranssätt.
  4. Vid köp skickas ett ordererkännande till angiven email inom 20 minuter.

Dustins orderavdelning assisterar gärna med rådgivning inför köp.

  1. Sök upp den aktuella datormodellen här och välj önskat serviceavtal.
  2. Ange efterfrågad information i kassan och slutför köpet.
  3. Inom kort skickas ett email med vidare instruktioner för att aktivera serviceavtalet.

Kontakta Dustins orderavdelning tillsammans med underlag om datormodell & serienummer samt önskad servicenivå så hjälper vi er att välja rätt.

  1. Den bästa supporten fås genom att kontakta tillverkaren direkt.
    1. Tillverkaren har auktoriserade tekniker med oöverträffad kunskap om sina licenser.
    2. Många problem kan lösas över telefon utan att skicka in produkten och riskera avbrott i arbetet.
  2. Kontaktinformation för respektive tillverkare återfinns här

Om felet inte kan åtgärdas med hjälp av supporten förmedlas instruktioner för hur man går vidare.

  1. Den bästa supporten fås genom att kontakta tillverkaren direkt.
    1. Tillverkaren har auktoriserade tekniker med oöverträffad kunskap om sina licenser.
    2. Många problem kan lösas över telefon utan att riskera avbrott i arbetet.
  2. Kontaktinformation för respektive tillverkare återfinns här

Om felet inte kan åtgärdas med hjälp av supporten förmedlas instruktioner för hur man går vidare.

  1. Lägg önskad dator i kundvagnen.
  2. Komplettera beställningen med ett serviceavtal via Tillbehörsfliken eller genom att klicka här.
    1. AppleCare(+) aktiveras automatiskt inför leverans.
  3. För att förlänga AppleCare(+) hänvisar vi direkt till Apple.

Kontakta Dustins orderavdelning tillsammans med underlag om datormodell & serienummer samt önskad servicenivå så hjälper vi er att välja rätt.

  1. Sök upp den aktuella datormodellen här och välj önskat serviceavtal från Tillbehörsfliken.
  2. Ange efterfrågad information i kassan och slutför köpet.
  3. Inom kort skickas ett email med vidare instruktioner för att aktivera serviceavtalet.

Kontakta Dustins orderavdelning tillsammans med underlag om datormodell & serienummer samt önskad servicenivå så hjälper vi er att välja rätt.

Har du fler frågor eller vill ha rådgivning?

Kontakta oss på [email protected].

Användbara länkar

Integritetspolicyn
Denna integritetspolicy förklarar hur vi samlar in, använder, lämnar ut och lagrar dina personuppgifter samt hur vi i övrigt säkerställer att dina personuppgifter behandlas enligt gällande lagstiftning.

Cookieanvändning
Vi förklarar här närmare hur vi använder cookies och vilka val du kan göra gällande våra cookies.

Beställning

Reklamationer & återköp

Leverans

Licens

Mitt konto

Teknisk support

Betalning

IT-ordlista