Beställning

För dig som vill ha hjälp att beställa eller har frågor inför ditt köp.

Vanliga frågor

1. Logga in
Du behöver logga in för att kunna göra en beställning. Har du inget konto behöver du först skapa ett konto.

2. Lägg produkter i kundvagnen
När du loggat in lägger du de produkter du vill beställa i kundvagnen.

3. Slutför ditt köp
Därefter går du till kundvagnen och slutför ditt köp. Behöver du hjälp att beställa eller vill ha rådgivning inför ditt köp är du välkommen att ringa oss på 08-553 44 553 så hjälper vi dig.

Om du inte genomfört köpet kan du justera din beställning i kundvagnen. Har du däremot genomfört köpet behöver du kontakta oss på 08-553 44 553 eller order@dustin.se så hjälper vi dig.

I informationen om varje produkt på vår webbplats finns en ikonsom visar aktuell lagerstatus för den produkten. Där står hur många enheter som finns kvar i lagret just nu. Är den tillfälligt slut i lagret ändras färgen på ikonen:

I externt lager
Skickas inom 48 timmar efter lagd order

På väg till lager
Förväntad datum för leverans kan ses i samband med denna ikon

Beställningsvara
Produkten finns ej i lager och leveranstiden beror på leverantörens utbud av produkten. Dustin återkommer med förväntad leveranstid vid beställning.

...och när man för musen över den visas hur lång tid det beräknas ta innan den åter kan skickas ut från lagret. Tar det lite längre tid så visas det datum då produkten beräknas komma in till lagret igen.

Behöver du hjälp med att förlänga garantin på din dator, kontakta oss på 08-553 44 553 eller mejla till order@dustin.se så hjälper vi till.

Obs! För att kunna ta fram rätt garanti till din dator behöver vi ett serienummer som du hittar på ett klistermärke någonstans på produkten (oftast på undersidan).

De flesta av våra produkter har passande tillbehör presenterade bredvid produktspecifikationen. Vi har också en tillbehörsguide som hjälper dig att hitta rätt tillbehör. Behöver du mer hjälp att hitta rätt tillbehör får du gärna kontakta oss på 08-553 44 553 eller order@dustin.se så hjälper vi dig.

Är produkten en beställningsvara så betyder det att vi inte har produkten i lager. Vid en beställning av en produkt, kommer vi göra en beställning hos vår leverantör och den beräknade leveranstiden beror på leverantörens utbud av produkten.

Du kan lägga till AppleCare hos oss när du beställer din Apple-produkt. Men ifall du redan har beställt produkten och missat att lägga till AppleCare så måste du beställa detta separat via Apples egna sida.

Den 1 juli 2017 införs en kemikalieskatt i Sverige som innebär att vissa elektronikvaror som innehåller flamskyddsmedel kommer att påföras en punktskatt. Syftet är att minska förekomst, spridning och exponering av flamskyddsmedel.

Skatten beräknas på varornas vikt exklusive emballage och är 8 kronor per kilo för vitvaror och 120 kronor per kilo för övrig elektronik. Skatten begränsas till maximalt 320 kronor per vara. Mer information i denna pdf.

Behöver du rådgivning inför ditt köp?

Kontakta oss på 08-553 44 553.

Skapa ett ärende hos oss

1. Logga in

Logga in på ditt konto.

2. Orderhistorik

Gå till Orderhistorik.

3. Välj order

Välj aktuell order, och den eller de produkter ärendet avser.

4. Fyll i formuläret

Klicka sedan på knappen "Nytt ärende" och fyll i formuläret.

5. Feedback

Vi hör av oss till dig så snabbt som möjligt. Du kan se dina skapade ärenden på sidan Ärenden & reklamationer.