aI airplane arrow-down-small arrow-down arrow-left-corner arrow-left-small arrow-left arrow-right-corner arrow-right-small arrow-right arrow-up-small arrow-up arrows availability awards badge-employee bag button-click-2 button-click calendar-check calendar carrot cart-clock check-box check circle clock close cloud-2 cloud-safe clouds-download clouds-upload code coffee compact compare computer connect-network contact-user contact conversation credit-card delivery-2 delivery desk diploma doc docs document-license download dustin-symbol-inner dustin-symbol-outer dustin-symbol easy-workplace education email-recieve email-send email equality event-micro fabric folder food gallery gaming gift globen graph hamburger headphones heart heart home idea image info-attention info it key kitchen knowledge label laptop leaf list location log-in log-out lounge-zone man-woman market meeting-2 meeting meetings microsoft-365 minus mouse network-wifi-2 network-wifi network office-2 office-3 office-4 office pen phone plus popover-arrow popover-edge-arrow presentation printer question report-doc report-numbers report-stats screen search security-2 security seminar-micro-2 seminar-micro server service services settings shopping-cart-2 shopping-cart-3 shopping-cart-4 shopping-cart-5 shopping-cart silent skip-left skip-right sound speech-bubble-2 speech-bubble star-black-gray star-black star-gray star statistic-2 statistic stop storage switch-account tea-1 tea-2 time-ongoing tomato trash-bin travel upload user-minus user-plus user video-elearnings video-play-button weather-activitet workplace zoom-in zoom-out

Reklamation & återköp

För dig som har frågor gällande reklamationer och återköp.

Vanliga frågor

Alla frågor kring avbeställningar hanteras av vår orderavdelning via telefon 08-553 44 553.

Logga in på ditt konto och gå till ”Ärenden och reklamationer”.

Klicka på knappen ”Skapa ett ärende”:

  • 1. Sök efter produkten/produkterna ärendet gäller
  • 2. Markera produkten/produkterna och välj antal
  • 3. Välj vad ärendet gäller och beskriv sedan ärendet
  • 4. Klicka sedan på ”Skapa ärende”

Den bästa supporten för din produkt får du genom att direkt kontakta tillverkarens support. Här hittar du kontaktinformation till din produkts tillverkare. Där finns auktoriserade tekniker med kunskap om just din produkt. Många problem kan oftast lösas över telefon utan att du behöver skicka in produkten. Om felet inte kan åtgärdas med hjälp av supporten, så berättar de hur du ska göra för att skicka in produkten för garantiservice.

Behöver du vidare hjälp så registrerar du ett ärende via ditt konto:

Logga in på ditt konto och gå till ”Ärenden och reklamationer”.

Klicka på knappen ”Skapa ett ärende”:

  • 1. Sök efter produkten/produkterna ärendet gäller
  • 2. Markera produkten/produkterna och välj antal
  • 3. Välj vad ärendet gäller och beskriv sedan ärendet
  • 4. Klicka sedan på ”Skapa ärende”
Behöver du vidare hjälp kontakta oss direkt på telefon 08-553 44 800 eller via mejl [email protected].

1. Vi rekommenderar att du anmäler transportskadan till PostNord inom 24 timmar. Du kan även ringa PostNord på 0771 – 33 33 10

2. Du kommer erhålla ett ärendenummer från Postnord som du behöver i vidarekontakten med oss på Dustin.

3. När du fått ett ärendenummer från Postnord kontaktar du oss på telefon 08-553 44 800 eller via mejl [email protected] (viktigt att ange ärendenummer från Postnord via mejl).

Logga in på ditt konto och gå till ”Ärenden och reklamationer”.

Klicka på knappen ”Skapa ett ärende”:

  • 1. Sök efter produkten/produkterna ärendet gäller
  • 2. Markera produkten/produkterna och välj antal
  • 3. Välj vad ärendet gäller och beskriv sedan ärendet
  • 4. Klicka sedan på ”Skapa ärende”

Logga in på ditt konto och gå till ”Ärenden och reklamationer”.

Klicka på knappen ”Skapa ett ärende”:

  • 1. Sök efter produkten/produkterna ärendet gäller
  • 2. Markera produkten/produkterna och välj antal
  • 3. Välj vad ärendet gäller och beskriv sedan ärendet
  • 4. Klicka sedan på ”Skapa ärende”

1. Hitta ditt kollinummer. I mejlet ”Din order är på väg” finner du ditt kollinummer.

2. Postnords kollispårning. Klicka här för att komma till PostNords kollispårning (länken finns även i mejlet ”Din order är på väg”).

3. Klicka här för att komma till PostNords kollispårning (länken finns även i mejlet ”Din order är på väg”).

3. Vid problem. Saknas det ett kollinummer i det mejl du fått från oss eller att sökningen inte ger ett resultat så kontaktar du oss på 08-553 44 800 eller [email protected].

1. Gå till vår mobilservice för att göra en felanmälan.

2. När du slutfört din felanmälan skickar vi ett emballage med en förtryckt fraktsedel på hem till dig, så att du kan skicka in din produkt för service. Tänk på att bifoga inköpsbevis och det inlämningskvitto som du får upp på skärmen i samband med att du registrerar felanmälan.

Vill du komma i kontakt med oss?

Kontakta oss på 08-553 44 800 eller [email protected]

Behöver du hjälp med en order?

Logga in på ditt konto och gå till ”Ärenden och reklamationer”.

Klicka på knappen ”Skapa ett ärende”:

  • 1. Sök efter produkten/produkterna ärendet gäller
  • 2. Markera produkten/produkterna och välj antal
  • 3. Välj vad ärendet gäller och beskriv sedan ärendet
  • 4. Klicka sedan på ”Skapa ärende”

Användbara länkar

Returinformation
Läs mer om vår returprocess om du vill lämna tillbaka en felköpt produkt, eller reklamera en felaktig, saknad eller skadad produkt eller försändelse.

Försäljningsvillkor
Ta del av våra allmänna försäljningsvillkor för att veta hur vi hanterar återköp av produkt.

Tillverkarsupport
Vi hänvisar i första hand till respektive tillverkares supporttjänst. Inne på tillverkarsupporten finner du en sammanställning över kontaktuppgifter till de största tillverkarna.

Mobilservice
Vid behovs av telefonreparation har vi en mobilservice där du fyller i ett formulär om produkten som du önskar reparera.

Kundombudsmannen
Om vi skulle brista i hanteringen av ditt reklamationsärende kan du vända dig till vår kundombudsman som finns där om du känner dig felbehandlad eller om något inte fungerat som du tänkt dig.

Beställning

Reklamationer & återköp

Leverans

Licens

Mitt konto

Teknisk support

Betalning

IT-ordlista