Reklamation & återköp

För dig som har frågor gällande reklamationer och återköp.

Vanliga frågor

Alla frågor kring avbeställningar hanteras av vår orderavdelning via telefon 08-553 44 553.

1. Logga in på ditt konto

2. Gå till Orderhistorik, välj den aktuella ordern, som innehåller den produkt ärendet avser

3. Klicka sedan på knappen "Nytt ärende" och fyll i formuläret

4. Vi hör av oss till dig så snabbt som möjligt. Du kan se dina skapade ärenden på sidan Ärenden & reklamationer.

Den bästa supporten för din produkt får du genom att direkt kontakta tillverkarens support. Här hittar du kontaktinformation till din produkts tillverkare. Där finns auktoriserade tekniker med kunskap om just din produkt. Många problem kan oftast lösas över telefon utan att du behöver skicka in produkten. Om felet inte kan åtgärdas med hjälp av supporten, så berättar de hur du ska göra för att skicka in produkten för garantiservice.

Behöver du vidare hjälp så registrerar du ett ärende via ditt konto:

  1. Logga in på ditt konto
  2. Gå till Orderhistorik, välj den aktuella ordern, som innehåller den produkt ärendet avser
  3. Klicka sedan på knappen "Nytt ärende" och fyll i formuläret
  4. Vi hör av oss till dig så snabbt som möjligt. Du kan se dina skapade ärenden på sidan Ärenden & reklamationer.
Behöver du vidare hjälp kontakta oss direkt på telefon 08-553 44 800 eller via mejl kundservice@dustin.se.

1. Vi rekommenderar att du anmäler transportskadan till PostNord inom 24 timmar. Du kan även ringa PostNord på 0771 – 33 33 10

2. Du kommer erhålla ett ärendenummer från Postnord som du behöver i vidarekontakten med oss på Dustin.

3. När du fått ett ärendenummer från Postnord kontaktar du oss på telefon 08-553 44 800 eller via mejl kundservice@dustin.se (viktigt att ange ärendenummer från Postnord via mejl).

1. Logga in på ditt konto

2. Gå till Orderhistorik, välj den aktuella ordern, som innehåller den produkt ärendet avser

3. Klicka sedan på knappen "Nytt ärende" och fyll i formuläret

4. Vi hör av oss till dig så snabbt som möjligt. Du kan se dina skapade ärenden på sidan Ärenden & reklamationer.

1. Logga in på ditt konto

2. Gå till Orderhistorik, välj den aktuella ordern, som innehåller den produkt ärendet avser

3. Klicka sedan på knappen "Nytt ärende" och fyll i formuläret

4. Vi hör av oss till dig så snabbt som möjligt. Du kan se dina skapade ärenden på sidan Ärenden & reklamationer.

1. Hitta ditt kollinummer. I mejlet ”Din order är på väg” finner du ditt kollinummer.

2. Postnords kollispårning. Klicka här för att komma till PostNords kollispårning (länken finns även i mejlet ”Din order är på väg”).

3. Klicka här för att komma till PostNords kollispårning (länken finns även i mejlet ”Din order är på väg”).

3. Vid problem. Saknas det ett kollinummer i det mejl du fått från oss eller att sökningen inte ger ett resultat så kontaktar du oss på 08-553 44 800 eller kundservice@dustin.se.

1. Gå till vår mobilservice för att göra en felanmälan.

2. När du slutfört din felanmälan skickar vi ett emballage med en förtryckt fraktsedel på hem till dig, så att du kan skicka in din produkt för service. Tänk på att bifoga inköpsbevis och det inlämningskvitto som du får upp på skärmen i samband med att du registrerar felanmälan.

Behöver du vidare hjälp?

Kontakta oss på 08-553 44 800 eller kundservice@dustin.se

Har du problem med en order? Skapa ett ärende hos oss

2. Orderhistorik

Gå till din orderhistorik, och välj den aktuella ordern ärendet avser.

3. Skapa ett nytt ärende

Klicka sedan på knappen "Nytt ärende" och fyll i formuläret.

4. Feedback

Vi hör av oss till dig så snabbt som möjligt. Du kan se dina skapade ärenden på sidan Ärenden & reklamationer.

Användbara länkar

Returinformation
Läs mer om vår returprocess om du vill lämna tillbaka en felköpt produkt, eller reklamera en felaktig, saknad eller skadad produkt eller försändelse.

Försäljningsvillkor
Ta del av våra allmänna försäljningsvillkor för att veta hur vi hanterar återköp av produkt.

Tillverkarsupport
Vi hänvisar i första hand till respektive tillverkares supporttjänst. Inne på tillverkarsupporten finner du en sammanställning över kontaktuppgifter till de största tillverkarna.

Mobilservice
Vid behovs av telefonreparation har vi en mobilservice där du fyller i ett formulär om produkten som du önskar reparera.

Kundombudsmannen
Om vi skulle brista i hanteringen av ditt reklamationsärende kan du vända dig till vår kundombudsman som finns där om du känner dig felbehandlad eller om något inte fungerat som du tänkt dig.

Beställning

Reklamationer & återköp

Leverans

Licens

Mitt konto

Teknisk support

Betalning

Om Dustin