Reklamation & återköp

För dig som har frågor gällande reklamationer och återköp.

Vanliga frågor

1. Logga in
Logga in på ditt konto.

2. Orderhistorik
Gå till Orderhistorik.

3. Välj order
Välj aktuell order, som innehåller den produkt ärendet avser.

4. Fyll i formuläret
Klicka sedan på knappen "Nytt ärende" och fyll i formuläret.

5. Feedback
Vi hör av oss till dig så snabbt som möjligt. Du kan se dina skapade ärenden på sidan Ärenden & reklamationer.

För att läsa mer om våra fullständiga villkor för återköp gå till Försäljningsvillkor avsnitt 7.

1. Den bästa supporten för din produkt får du genom att direkt kontakta tillverkarens support.

2. Klicka här för att hitta kontaktinformation till din produkts tillverkare. Där finns auktoriserade tekniker med kunskap om just din produkt. Vår erfarenhet är att många problem kan lösas över telefon utan att du behöver skicka iväg produkten. Om felet inte kan åtgärdas med hjälp av supporten, så berättar de hur du ska göra för att skicka in produkten för garantiservice.

3. Behöver du vidare hjälp av Dustins kundservice kontakta oss på telefon 08-553 44 800 eller via mejl kundservice@dustin.se.

1. Du behöver anmäla transportskadan till Postnord inom 24 timmar.

2. Du kommer erhålla ett ärendenummer från Postnord som du behöver i vidarekontakten med oss på Dustin.

3. När du fått ett ärendenummer från Postnord kontaktar du oss på telefon 08-553 44 800 eller via mejl kundservice@dustin.se (viktigt att ange ärendenummer från Postnord via mejl).

1. Logga in
Logga in på ditt konto.

2. Orderhistorik
Gå till Orderhistorik.

3. Välj order
Välj aktuell order, som innehåller den produkt ärendet avser.

4. Fyll i formuläret
Klicka sedan på knappen ”Nytt ärende” och fyll i formuläret.

5. Feedback
Vi hör av oss till dig så snabbt som möjligt. Du kan se dina skapade ärenden på sidan Ärenden & reklamationer.

1. Logga in
Logga in in på ditt konto.

2. Orderhistorik
Gå till Orderhistorik.

3. Välj order
Välj aktuell order, som innehåller den produkt ärendet avser.

4. Fyll i formuläret
Klicka sedan på knappen ”Nytt ärende” och fyll i formuläret.

5. Feedback
Vi hör av oss till dig så snabbt som möjligt. Du kan se dina skapade ärenden på sidan Ärenden & reklamationer.

1. Hitta ditt kollinummer
I mejlet ”Din order är på väg” finner du ditt kollinummer.

2. Postnords kollispårning
Klicka här för att komma till PostNords kollispårning (länken finns även i mejlet ”Din order är på väg”).

3. Vid problem
Saknas det ett kollinummer i det mejl du fått från oss eller att sökningen inte ger ett resultat så kontaktar du oss på 08-553 44 800 eller kundservice@dustin.se.

1. Klicka här för att göra en felanmälan.

2. När du slutfört din felanmälan skickar vi ett emballage med en förtryckt fraktsedel på hem till dig, så att du kan skicka in din produkt för service. Tänk på att bifoga inköpsbevis och det inlämningskvitto som du får upp på skärmen i samband med att du registrerar felanmälan.

Behöver du vidare hjälp så tveka inte att kontakta våra erfarna handläggare på 08-553 44 800 eller på kundservice@dustin.se så hjälper de dig.

Skapa ett ärende hos oss

1. Logga in

Logga in på ditt konto.

2. Orderhistorik

Gå till Orderhistorik.

3. Välj order

Välj aktuell order, och den eller de produkter ärendet avser.

4. Fyll i formuläret

Klicka sedan på knappen "Nytt ärende" och fyll i formuläret.

5. Feedback

Vi hör av oss till dig så snabbt som möjligt. Du kan se dina skapade ärenden på sidan Ärenden & reklamationer.