Gå till huvudinnehåll
IT-produkter och tjänster på ett ställe
Leverans inom 1-2 vardagar
Trygg och säker betalning
  • Logga in
  • Skapa konto
  • Du har inga jämförelselistor
  • Du har inga favoritlistor
  • Kunskapsbanken
  • Kundservice & Support
    • Hitta rätt tillbehör & reservdelar
  • FöretagPrivatperson
  • Fyndvaror
  • Kampanjprodukter
  • Nya produkter
  • Datorer & surfplattor
  • Bildskärmar & datortillbehör
  • Server & storage
  • Nätverk & säkerhet
  • Datorkomponenter
  • Lagring Intern & Extern
  • Skrivare & förbrukning
  • Mobiltelefoner & tillbehör
  • Ljud & bild
  • POS (Point of Sale)
  • Hem & kontor
  • Programvara
  • Visa alla kategorier
  1. Startsida
  2. Kunskapsbanken
  3. Snabb omställning för Randstad

Kundcase

Snabb omställning för Randstad

Anställda i Randstad och Dfind har fått en mer effektiv och flexibel arbetsdag efter övergången till Chromebooks. Med Dustin har processen gått både snabbt och smärtfritt.

Randstad är världens största företag inom HR och bemanningslösningar. I Norge är företaget verksamt under varumärkena Randstad och Dfind, och levererar HR-lösningar inom en rad olika specialområden. Företaget har kontor i hela landet och är bl.a. marknadsledande inom sjukvårdsbemanning. Under året utsågs företaget till ”Årets rekryteringsbyrå 2020”.

– För några år sedan beslutade Randstad Group att ta ett globalt helhetsgrepp vad gäller digitalisering. För Randstad Norge var en central del att uppdatera vår utrustning, berättar CTO Andreas Heimerback.

Mobila enheter

Innan omläggningen använde 90 procent av Randstads medarbetare tunna klienter.

– Det gav mycket dålig mobilitet och flexibilitet – medarbetarna var låsta vid sina skrivbord för att kunna utföra sina arbetsuppgifter. Därför var det ett enkelt beslut att ge alla anställda en mobil enhet, säger Heimerback.

Randstads globala IT-strategi och IT-ambitioner handlar som att kombinera ”tech” och ”touch”.

– En del av detta arbete är ”Google to the max”, vilket innebär att vi fokuserar våra samarbetsverktyg på Google-plattformen som också inkluderar Chromebooks, säger han.

Proaktiv inställning

Randstad upptäckte snart att det finns få aktörer med erfarenhet av Chromebook för företagsmarknaden.

– När vi kom i kontakt med Dustin fick vi äntligen en proaktiv partner. De var tydliga med att inte heller de hade så stor erfarenhet av detta, men de hade en lösningsorienterad inställning till ett samarbete, säger Heimerback.

Därmed startade jakten på de perfekta produkterna.

– Dustin anordnade flera leverantörspresentationer och var hela tiden extremt öppna och transparenta med leverantörskontakterna. Deras ord vägde tungt för vårt slutliga val av utrustningar, berättar han.

Professionell och erfaren

Randstad beslöt sig till slut för Acer Chromebook, och beställde i första omgången 160 enheter, inklusive tillbehör.

– Nu är vi uppe i drygt 200 enheter, och alla våra fast anställda arbetar nu på sina nya datorer. Det ger oss den flexibilitet som vi saknade tidigare. Dustin har varit en professionell och erfaren partner för oss i denna process. De har utmanat oss att tänka nytt. Det har känts tryggt att samarbeta med dem, säger Heimerback.

På programvarusidan har Randstad Norge använt samma Google-leverantör som Randstad globalt.

Snabbt och problemfritt

Dustin har också levererat Acer Chromebase for Meeting till alla mötes- och intervjurum hos Randstad Norge.

– Det är en kombinerad dator och skärm som verkligen har varit ett lyft för oss. Våra rekryterare behöver inte längre springa runt med sina egna datorer, utan kan logga in på datorerna som finns i mötesrummen, säger Heimerback.

Under coronakrisen kunde medarbetarna arbeta som vanligt från hemmakontoren på sina nya datorer.

– Det hade aldrig varit möjligt med den gamla utrustningen. Vi är extremt nöjda med Dustin som partner. Med Dustin har vi genomfört omställningen snabbt, och supporten är på toppnivå. Reklamationer, returer och nybeställningar hanteras snabbt och problemfritt, berättar han.

Randstads nya maskinpark uppdateras kontinuerligt.

– Det är den största tryggheten för oss som jobbar med IT. Vi sparar mycket tid och har fått en enormt mycket enklare vardag. Digitaliseringen är en pågående resa i Randstad, och med denna leverans har vi skapat ett nytt sätt att jobba på, säger Andreas Heimerback.

Andreas Heimerback

Vi sparar mycket tid och har fått en enormt mycket enklare vardag.

Andreas Heimerback, CTO Randstad

Så blev det möjligt

Utmaning

Randstad ville uppdatera maskinparken som en del i en komplett digitaliseringsprocess.

Lösning

Genom flera leverantörspresentationer presenterade Dustin olika alternativ. Randstad valde till slut att beställa 160 Acer Chromebook-enheter, en företagsmodell med i5 och pekskärm. Dustin har också satt upp Acer Chromebase for Meeting i sina egna mötesrum.

Resultat

Mer flexibilitet, bättre prestanda tack vare längre batteritid, ökad säkerhet för kunderna och en enklare och effektivare arbetsdag.

Chromebook at RandstadRandstad office

Foto: Siv Dolmen

Senast uppdaterad: 10 januari 2023

Taggar

2020AcerarbetsplatsGoogleKundcase

Mer inom Kundcase

Förverkliga en bättre framtid

I hjärtat av Norge leder Å Energi vägen mot en hållbar energiframtid, och det är deras ambitiösa IT-strategi, med stöd av Dustin och Microsoft, som dr...

Förverkliga en bättre framtid
  • 2024,
  • dustin,
  • Hållbar utveckling,
  • Microsoft Surface
29 april 2025

Ledande innovation med modern IT

Hur kan en ideell organisation som är dedikerad till livsförändrande innovation bygga ett IT-ekosystem som matchar deras ambitiösa vision? För BioInno...

Ledande innovation med modern IT
  • 2025,
  • Arbetsplats,
  • guide,
  • Managed Services,
  • Microsoft
29 april 2025

Omdefiniera hur du använder IT

För FC Copenhagens fans är klubben mer än bara ett fotbollslag, det är ett sätt att leva. Från stämningen på arenan till de ikoniska tröjorna – allt p...

Omdefiniera hur du använder IT
  • 2025,
  • Apple,
  • guide
14 mars 2025

VIAB outsourcar idag all sin IT till Dustin

Investmentbolaget Vätterledens Invest behövde en säker och stabil molnlösning i kombination med bättre överblick på både kostnader och säkerhet. Lösni...

VIAB outsourcar idag all sin IT till Dustin
  • Dustin IT as a Service,
  • Kundcase,
  • Modern Workplace
26 april 2024
Gå till huvudinnehåll

Skapa företagskonto

Fördelar med konto

  • Följ din order och se din orderhistorik
  • Spara favoriter och skapa jämförelselistor
  • Hantera enkelt dina returer, reklamationer och garantiärenden
Skapa företagskonto

Ring oss på
08-553 44 000

Mån–fre
08:00–17:00

Betalningsalternativ

Mastercard
Visa
Trustly
Faktura

Leveransalternativ

Postnord

Trygg shopping

mcid
verifiedbyvisa

Välj land

Handla på Dustin

  • Försäljningsvillkor
  • Betalningsinformation
  • Leveransinformation
  • Fraktinformation
  • Kontovillkor
  • Integritetspolicy
  • Cookiepolicy
  • Tillgänglighet
  • Kampanjguide
  • Black Friday 2024
  • Policy för produktrecensioner

Kundservice

  • Beställning
  • Leverans
  • Reklamation & återköp
  • Teknisk support
  • Betalning

Det här är Dustin

  • Press
  • Om Dustin Group
  • Karriär
  • Hållbart val
  • Dustin Takeback
  • Dustins egna varumärken
  • Storföretag
  • Offentlig sektor
  • Gå med i vår användarpanel
  • Säkerhet och Integritet

Inspiration

  • Nyhetsbrev
  • Kunskapsbanken
  • Våra magasin
  • Eventkalender
  • Expertråd

Dustin Sverige AB, Box 1194, 131 27 Nacka Strand. Organisationsnummer: 556666-1012

© 2025 Dustin Group AB. All rights reserved.

facebook iconinstagram iconyoutube icontwitter iconlinkedin icon