Returinformation
Om du vill lämna tillbaka en felköpt produkt, eller reklamera en felaktig, saknad eller skadad produkt eller försändelse.
1. Logga in
2. Orderhistorik
Gå till din orderhistorik, och välj den aktuella ordern ärendet avser.
3. Skapa ett nytt ärende
Klicka sedan på knappen "Nytt ärende" och fyll i formuläret.
4. Feedback
Vi hör av oss till dig så snabbt som möjligt. Du kan se dina skapade ärenden på sidan Ärenden & reklamationer.
- Blir er returförfrågan godkänd får du en förbetald retursedel som skall användas för retur. Dustin förbehåller sig rätten att debitera för returfrakt vid missbruk.
- Om din retur gäller ett tyngre eller skrymmande kolli kan du beställa kostnadsfri upphämtning, du ringer då 0771-33 33 10.
- Observera att returnumret endast är giltigt i 14 dagar. Varan måste insändas till Dustin inom denna tid.
- Varan skall förpackas väl och stötskyddad i godkänt ytteremballage (exempelvis brun pappkartong eller liknande), varor insända i kuvert, påsar, med adresslappen klistrad direkt på varans originalkartong etc returneras till kund utan åtgärd.
- För varor som levererats på pall gäller att de ovillkorligen måste återlevereras på samma sätt till Dustin. Godset ska vara förankrat på pallen när inhämtning från Postnord sker. Plasma-TV, LCD-TV och liknande produkter som ej returneras på pall/halvpall godtages ej för återköp och returneras till avsändaren. OBS! Plasmaskärmar får under inga omständigheter läggas ner, de skall alltid stå upprätt!
Återköp
För näringsidkare
Återköp medges för vara i obruten originalförpackning i 60 dagar efter fakturadatum.
För konsument
Konsument har 14 dagars ångerrätt. Vid återköp skall varan insändas komplett och oanvänd med samtliga ev medföljande delar, manualer, CD/DVD-skivor i oskadad originalförpackning. Behåll allt emballage inkl. eventuella pallar tills du vet att produkten uppfyller dina förväntningar.
På programvaror medges ej retur om förpackningen är öppnad eller om sigill på CD/DVD-skiva/förpackning är brutna. På datorer, handdatorer, mobiltelefoner eller projektorer accepteras ej återköp om produkten är startad.
Varan skall förpackas väl och stötskyddad i godkänt ytteremballage (exempelvis brun pappkartong eller liknande). För varor som levererats på pall gäller att de måste återlevereras på samma sätt till Dustin Sverige AB. Godset ska vara förankrat på pallen när inhämtning från PostNord sker. Plasma-TV, LCD-TV och liknande produkter som ej returneras på pall/halvpall godtages ej för återköp och returneras till avsändaren. OBS! Plasmaskärmar får under inga omständigheter läggas ner, de skall alltid stå upprätt!
Garantireparation/utbyte
Skall varan skickas för reparation, service eller utbyte måste eventuella tillbehör medfölja, strömadapter, kablar, CD/DVD-skivor etc. Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning. Är varan defekt avhjälpes felet genom reparation eller utbyte. Finns varan ej kvar i sortimentet bytes den mot likvärdig vara. Om varan befinnes vara felfri returneras den till kund, Dustin förbehåller sig rätten att debitera en avgift om f n 250 kr exkl. moms för att täcka frakt- och hanteringskostnader. Ingen returavgift debiteras för defekt vara.
Vid frågor, vänligen kontakta Dustins kundservice på 08-553 44 800.