Mobilservice

Läs nedan information innan du skickar in en felanmäld iPhone

OBS! För att förhindra spridningen/användandet av stulna iPhone/iPad har Apple utvecklat en funktion i samband med lanseringen av nya operativsystemet iOS 7. Funktionen som Apple utvecklat gör att enheter skyddas med hjälp av att en låsning görs till kundens unika Apple-id. Detta åstadkoms genom att Hitta Min iPhone aktiveras av användaren.

Om Du aktiverat Hitta Min iPhone så är hårdvaran helt låst när den tas emot på service. Detta medför att telefonen ej kan hanteras alls på verkstaden. Du måste alltså avaktivera Hitta min iPhone innan du skickar in din iPhone på service.

Enheter som skickas in utan att ha fått Hitta Min iPhone avaktiverat kommer att returneras till kund och debiteras hanteringsavgift som för närvarande är 250 kr inkl. moms.

Så här avaktiverar du "Hitta Min iPhone" i iPhone/iPad

1. Gå till hemskärmen och välj inställningar

2. Välj Apple-ID, iCloud, iTunes och App store

3. Välj iCloud och sedan Hitta min iPhone

4. Stäng av Hitta min iPhone genom att dra knappen till vänster så att den blir grå

Är telefonen inte i brukbart skick kan du avaktivera ”Hitta min iPhone” genom att följa nedan steg på webben

  1. Logga in på iCloud.com med ditt Apple-ID.
  2. Gå till Hitta min iPhone.
  3. Klicka på Alla enheter högst upp på skärmen.
  4. Välj enheten du vill ta bort från iCloud.