Slipp krånglig pappershantering och långsamma processer. Med Adobe Sign för företag kan alla i ditt företag enkelt skicka, signera, spåra och hantera signaturprocesser direkt i dator eller mobil.
Många företag dras fortfarande med pappersbaserade processer som tar lång tid och lätt kan bli fel. För företag som fortfarande hanterar signaturprocessen analogt går mycket tid åt till att jaga godkännanden och underskrifter, för att sedan skriva ut, skanna, faxa eller mejla dokument.
Adobe Sign är en molnbaserad e-signeringstjänst som ersätter pappersunderskrifter med helt automatiserade elektroniska signeringsflöden som är juridiskt bindande. Hela processen sköts i en säker miljö och spåras för att garantera regelefterlevnad.
Det finns flera fördelar med Adobe Sign. Medarbetare kan lätt begära signaturer från andra, signera dokument och spåra och hantera hela processen elektroniskt. I stället för att vänta flera dagar kan signaturen komma inom någon minut. Det går dessutom att arbeta med valfri enhet. Man klickar på en länk för att signera ett dokument i antingen webbläsare och mobil enhet. Det krävs inga kontoinloggningar eller hämtningar.
Adobe Sign kan integreras i de system och program som företaget redan använder. Användare kan skicka dokument för signering och utföra andra uppgifter medan de arbetar i vanliga affärsprogram såsom Microsoft Office 365 Word och PowerPoint, samt via Box, Dropbox och Google Drive. Adobe Sign är sedan 2006 det högst rankade programmet för e-signaturer på Salesforce AppExchange. Många Fortune 500-företag, myndigheter och tiotusentals företag signerar miljontals avtal varje år med Adobe Sign.