Experterna på AppleCare for Enterprise arbetar tillsammans med ditt team för att se till att all Apple- och IT-utrustning på företaget fungerar problemfritt. Du får teknisk support dygnet runt, service på plats nästa arbetsdag och skydd vid olyckor. AppleCare for Enterprise tar hand om ditt företag.
Genom Dustin kan ditt företag eller organisation skaffa tjänster och produkter från AppleCare Professional. De populäraste tjänsterna från AppleCare Professional är AppleCare for Enterprise och OS Support.
Med hjälp av AppleCare for Enterprise kan ditt företag få service på plats på din Apple-utrustning redan nästa arbetsdag. Dessutom erbjuder AppleCare for Enterprise support till både IT-avdelningen samt till medarbetarna och deras familjer.
I tjänsten ingår också en separat utbytestjänst, där du oavsett skäl och utan extra kostnad kan låta reparera eller byta ut upp till fyra procent av Mac-datorerna eller tio procent av iPad- eller iPhone-enheterna. Om en enhet går sönder kan du alltså byta ut den till en ny.
AppleCare for Enterprise inkluderar AppleCare Help Desk Support, som erbjuder support till IT-avdelningen för Apples produkter och operativsystem.
Medarbetare och deras familjer kan kontakta Apple Support dygnet runt, vilket minskar den interna arbetsbelastningen för IT-avdelningen. Support finns på svenska under kontorstid och övriga tider på engelska.
Hårdvaruservice sker på plats och kan köpas för två eller upp till fyra år åt gången. Tjänsten är global. Här kan du kontrollera om du kan få service på plats:
Läs merAppleCare for Enterprise ger också skydd vid skador. Om en enhet av någon anledning går sönder kan den repareras eller bytas ut på företagets begäran. Detta gäller upp till fyra procent av de Mac-datorer som omfattas av avtalet, eller upp till tio procent av iPad/iPhone-enheterna.
Du kan beställa AppleCare for Enterprise-produkterna direkt från oss på Dustin. Ett AppleCare for Enterprise-avtal måste omfatta minst 50 enheter. Dessa 50 enheter kan bestå av olika enheter, såsom Mac, iPhone och iPad. Det behöver inte finnas 50 enheter i avtalet från början, utan det räcker med att enheterna ansluts till avtalet under det första avtalsåret. Befintliga enheter som är mindre än ett år gamla kan också anslutas till avtalet.
Tjänsten kan tecknas för två, tre eller fyra år per enhet. Dessutom tar priset hänsyn till antalet enheter som omfattas av avtalet.
Tier 1: 50+ enheter, Tier 2: 1000+ enheter och Tier 3: 5000+ enheter
Företaget eller organisationen kan också välja att bara prenumerera på supporttjänster för Apple OS, utan hårdvaruskydd. OS Support ger stöd till IT-avdelningen när det gäller integration, migrering och serverfrågor. Det finns tre supportnivåer i OS Support – Select, Preferred och Alliance.
Läs merOm IT-avdelningen bara behöver hårdvarusupport 12 timmar om dygnet kan AppleCare Help Desk Support vara en lämplig tjänst för företaget eller organisationen.
Läs mer