CISCO SMARTNET

- nödvändig och ovärdelig support för din verksamhet!

Vad skulle det kosta ditt företag om nätverket ligger nere? Med dagens infrastruktur kan det bli väldigt dyrt för verksamheten, om nätverk eller server kollapsar. Det finns vissa enheter som är mer kritiska än andra, såsom backbone - nätverkets kärna – vilka behöver en högre servicegrad. Med Cisco SMARTnet’s flexibla supportservice kan din IT-avdelning få avlastning, och fokusera på andra uppgifter än att felsöka/återställa enheter som havererat.

Vad ingår i Cisco SMARTnet?

Med Cisco´s flexibla supportservice SMARTnet erhåller du snabb support från Cisco-certifierade experter, genom Cisco´s TAC (Technical Assistance Center). De hjälper dig att få ut det mesta av din Cisco-utrustning.

Med SMARTnet har du rätt att ladda ner, och juridiskt installera, uppgraderingar av operativsystemet (firmware) på din enhet. Cisco´s TAC-support finns även här tillhands om du behöver råd/vägledning i samband med uppdateringen.

Med Cisco SMART Call Home får du detaljerad diagnosinformation, som ger dig kritisk insikt om ditt nätverk.

SMARTnet ger dig tillgång till en massiv kunskapsdatabas, community, med verktyg och resurser som täcker ditt supportbehov dygnet runt. Detta utgör ett ett extra stöd för dig, och din personal, utan dyra kurser, böcker och manualer.

I SMARTnet-paketet ingår även Advanced Replacement. Med detta menas att Cisco ersätter hårdvaran, med eller utan en tekniker, beroende på behov. Detta kan ske från en tidsram på 2 timmar!

Se ytterligare information nedan Basinformation (eng) Fördjupad information (eng)

Bli först med det senaste