Fokus

Utnyttja den dolda potentialen i Office 365.

Har du hört talas om Sway, Delve och Office 365 Groups? Det finns mycket inbyggd funktionalitet i Office 365 som du som företagare kan använda för att öka din produktivitet. Vi bad Aaren Ekelund, divisionschef för Office 365 i Danmark, att välja ut guldkornen 2016.

Kontakta oss

Att Office 365 erbjuder ett enkelt sätt att alltid ha tillgång till det du behöver för att jobba effektivt i molnet vet de flesta företagare i dag. Men att det finns smart funktionalitet för ökad produktivitet inbyggd i Office 365-paketet kanske inte alla har koll på.

En ny funktion att hålla ögonen på i år är Office 365 Groups. Programmet utgår från Outlook och du kan skapa en ny arbetsgrupp och få allt du behöver inkluderat på bara några sekunder. Aaren Ekelund förklarar:

  Groups är skapat för att stödja samarbete på ett enkelt och intuitivt sätt. Programmet sätter ihop olika element av Office-paketet automatiskt när du skapar en grupp, som till exempel en unik projekt-inbox, en kalender där ni kan boka möten och OneDrive for Business samt OneNote för fildelning. Office 365 Groups finns också som app där medlemmar i gruppen kan mejla, skypa eller skicka e-post till varandra. Som projektskapare kan du enkelt dela ut och övervaka olika arbetsmoment, internt såväl som externt. Det är ett enkelt sätt att hålla samman till exempel olika typer av kampanjer eller projekt.

Story-telling med Sway

Brukar du ofta producera pdf-er, kataloger eller hemsidor för att presentera ditt företag och era produkter? I så fall får du inte missa det digitala storytellingverktyget Sway. Sway är kortfattat ett nytt sätt för företag att skapa en produktkatalog, hemsida eller presentation. Du skapar din presentation direkt i programmet och delar den via en länk.

– Fördelen är, förutom enkelheten, att Sway fungerar för såväl pc som Mac, och att du löpande kan uppdatera din företagspresentation med aktuella priser, datum och så vidare. Dessutom går den att göra interaktiv. Möjligheterna att berätta vad du gör och erbjuder dina kunder är många, tipsar Aaren Ekelund.

Artificiell intelligens med Delve

Delve är ett annat exempel på nästa nivå av Office 365. Programmet använder artificiell intelligens för att underlätta vardagslivet i form av en mjukvara som hjälper dig att hitta rätt information när du behöver den, genom att lära känna de digitala spår du lämnar efter dig. Informationen på din egen Delve-sida är inte organiserade efter tid eller i alfabetisk ordning. I stället organiserar programmet dokumenten efter vad som är mest relevant för dig just nu.

– Många av oss bombarderas med information, och ju mer vi får, desto viktigare blir det att snabbt kunna hitta det mest relevanta innehållet, konstaterar Aaren Ekelund.

Aaren Ekelund
Divisionschef, Office 365

Se hela utbudet från Microsoft här »

1 395:- Exkl. moms
img
Microsoft Office 365 Business Premium Svensk 1 år Box
Gör jobbet bättre
  • Plattform Windows, Android, iOS, OS X
  • Språk Svenska
  • Licenstyp Prenumeration
  • Leveransform Box
1 kvar
1 299:- Exkl. moms
img
Microsoft Office 365 Business Premium Engelsk 1 år Box
Gör jobbet bättre
  • Plattform Windows, Android, iOS, OS X
  • Språk Engelska
  • Licenstyp Prenumeration
  • Leveransform Box
+100 kvar
1 395:- Exkl. moms
img
Microsoft Office 365 Business Premium - abonnemangslicens ( 1 år ) 1 år Abonnemangslicens
Effektivisera din digitala arbetsmiljö med Office 365
  • Tillverkare Microsoft
  • Giltighetsperiod för licens 1 år
  • Typ av licens Abonnemangslicens