Bättre att betala per månad

En smidig mobil lösning, förbättrad ekonomi och ett steg mot ökad miljöhänsyn är några av vinsterna när Manpower Group Solutions valde att betala sina telefoner per månad.

ManpowerGroup Solutions förser sina kunder med IT-support inom en specifik funktion eller tjänst. Ofta innebär det att en tekniker åker ut till ett företag för att hantera ett särskilt ärende. Det är en service som ställer höga krav på en fungerande mobillösning.

– Vi behövde en speciell lösning med större skärmar som gör det enklare för våra tekniker på fältet att jobba med det mobila gränssnitt som vi använder, berättar Peter Piskula, IT-chef.

När Peter kontaktade Dustin för några år sedan föreslog de en lösning där ManpowerGroup Solutions betalar per månad för en smart telefon i 18 månader, och efter avslutad period uppgraderar de till en ny modell.

– Våra tekniker arbetar i vårt ärende­hanteringssystem där de kan se och avrapportera ärenden. Systemet är helt webbaserat, med ett gränssnitt som ger dem tillgång till en lista över sina ärenden. De uppdaterar och rapporterar i systemet. Dessutom förfogar de över en kunskapsdatabas. Allt de behöver för att kunna göra sitt jobb, säger Peter Piskula.

Den flexibla modellen med att betala för telefonerna per månad gör att ManpowerGroup Solutions minskar sina kostnader, jämfört med om de betalat kontant för dem.

När telefonerna lämnas tillbaka ansvarar Dustin för att de återvinns på ett miljövänligt sätt.

– Upplägget passar oss bra. Vi jobbar med miljöfrågor, är 14001-certifierade och har en återvinningspolicy. Våra datorer följer en process där vi säljer dem vidare till företag som hanterar dem. Med det här upplägget vet vi att mobilerna också tas om hand, säger Peter Piskula.

Läs mer om vad som ingår när du betalar per månad med tjänsten Phone as a Service

Så blev det möjligt

UTMANING

ManpowerGroup Solutions var ute efter en miljövänlig mobil lösning som löste IT-teknikernas problem att komma åt det webbaserade ärendehanteringssystemet – och den skulle även vara prisvärd.

LÖSNING

Phone as a Service möjliggjorde att ManpowerGroup Solutions kunde betala en fast kostnad per månad för sina enheter under 18 månader. I tjänsten ingår även full livscykelhantering, vilket innebär att Dustin efter periodens slut säkerställer att telefonerna återvinns på ett miljövänligt sätt.

EFFEKT

Valet för ManpowerGroup Solutions stod mellan en stor investering, som företaget själva skulle förvalta, alternativt köpa in lösningen som en tjänst. Valet att köpa tjänsten innebär fördelar som valfrihet, minskad administration och sänkta kostnader.

Läs mer:
Full kontroll över företagets iOS-enheter
Smart på riktigt

10 december 2018

8 smarta prylar för att jobba på distans i sommar

Snart dags för semester? Många av oss behöver hålla viss kontakt med jobbet under ledigheten – se till att du har förberett dig med prylarna som gör det smidigt att arbeta på distans.

9 juli 2019

Mobiltillbehören för dig med kontoret på fickan

För dig som reser mycket i tjänsten är det viktigt att kunna ladda alla enheter, såväl telefoner, surfplattor som datorer, på en och samma gång. Med smarta produkter från Dustins egna varumärken är du redo för alla dina kundbesök och möten. Var du än befinner dig.

22 maj 2019

Är det inte dags att få ordning på företagets mobiler?

Säkerhet är ständigt på tapeten. Frågan är om det någonsin varit så aktuellt som det är just nu. I den här artikeln berör vi mobilsäkerhet och hur du skapar mer tid för jobb med ett helhetsgrepp om företagets mobiltelefoni.

22 maj 2019

Nya affärsmodeller innebär nya möjligheter

Tjänstefieringen ökar i en rasande takt och om man inte hänger med i utvecklingen kan det vara svårt att fortsätta vara relevant. Men det innebär även mängder av nya affärsmöjligheter.

26 april 2019

Full kontroll över företagets iOS-enheter

Trådlös övervakning, låsbar MDM-registrering och grundläggande installationer på plats innan mobilen packats ur förpackningen. Det är några av fördelarna med Apples Device Enrollment Program (DEP).

10 december 2018

Smart på riktigt

iPhone as a Service är ett enkelt, miljövänligt och kostnadseffektivt sätt att hantera företagets mobiltelefoner. Till en fast månadskostnad ingår en iPhone med full support och service från Apple.

10 december 2018