Bättre att betala per månad

En smidig mobil lösning, förbättrad ekonomi och ett steg mot ökad miljöhänsyn är några av vinsterna när Manpower Group Solutions valde att betala sina telefoner per månad.

ManpowerGroup Solutions förser sina kunder med IT-support inom en specifik funktion eller tjänst. Ofta innebär det att en tekniker åker ut till ett företag för att hantera ett särskilt ärende. Det är en service som ställer höga krav på en fungerande mobillösning.

– Vi behövde en speciell lösning med större skärmar som gör det enklare för våra tekniker på fältet att jobba med det mobila gränssnitt som vi använder, berättar Peter Piskula, IT-chef.

När Peter kontaktade Dustin för några år sedan föreslog de en lösning där ManpowerGroup Solutions betalar per månad för en smart telefon i 18 månader, och efter avslutad period uppgraderar de till en ny modell.

– Våra tekniker arbetar i vårt ärende­hanteringssystem där de kan se och avrapportera ärenden. Systemet är helt webbaserat, med ett gränssnitt som ger dem tillgång till en lista över sina ärenden. De uppdaterar och rapporterar i systemet. Dessutom förfogar de över en kunskapsdatabas. Allt de behöver för att kunna göra sitt jobb, säger Peter Piskula.

Den flexibla modellen med att betala för telefonerna per månad gör att ManpowerGroup Solutions minskar sina kostnader, jämfört med om de betalat kontant för dem.

När telefonerna lämnas tillbaka ansvarar Dustin för att de återvinns på ett miljövänligt sätt.

– Upplägget passar oss bra. Vi jobbar med miljöfrågor, är 14001-certifierade och har en återvinningspolicy. Våra datorer följer en process där vi säljer dem vidare till företag som hanterar dem. Med det här upplägget vet vi att mobilerna också tas om hand, säger Peter Piskula.

Läs mer om vad som ingår när du betalar per månad med tjänsten Phone as a Service

Så blev det möjligt

UTMANING

ManpowerGroup Solutions var ute efter en miljövänlig mobil lösning som löste IT-teknikernas problem att komma åt det webbaserade ärendehanteringssystemet – och den skulle även vara prisvärd.

LÖSNING

Phone as a Service möjliggjorde att ManpowerGroup Solutions kunde betala en fast kostnad per månad för sina enheter under 18 månader. I tjänsten ingår även full livscykelhantering, vilket innebär att Dustin efter periodens slut säkerställer att telefonerna återvinns på ett miljövänligt sätt.

EFFEKT

Valet för ManpowerGroup Solutions stod mellan en stor investering, som företaget själva skulle förvalta, alternativt köpa in lösningen som en tjänst. Valet att köpa tjänsten innebär fördelar som valfrihet, minskad administration och sänkta kostnader.

Läs mer:
Full kontroll över företagets iOS-enheter
Smart på riktigt

10 december 2018

Så minskade Oslo-lagret avbrottstiden med 30–40 procent

Sørensen og Balchen kämpade med föråldrad IT-infrastruktur. Avbrottstiden kostar omkring en kvarts miljon norska kronor i timme, men nu har den minskats med 30–40 procent.

Zacco fick bättre säkerhet med datorer från HP

För ett företag som har som uppgift att skydda andra företags immateriella värden är hög datasäkerhet ett måste. Idag har de fått en säkrare IT-miljö som dem kostar mindre och är lättare att underhålla.

We keep things growing - Actic växte sin affär och sin kundnöjdhet med hjälp av Network

Actic behövde en stabil och flexibel nätverkslösning till sina 182 bad- och gymanläggningar. Med Network fick de utöver det även tillgång till data som kunde bidra till affärsnyttan och var enkelt att hantera på bara fem heltidsanställda.

We keep things flexible - bättre säkerhet och samarbete för XL-BYGG med Modern Workplace

Genom att byta ut sin gamla IT-miljö och satsa på Modern Workplace från Dustin kunde XL-BYGG på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt få enklare administration, högre datasäkerhet och effektivare arbetssätt.

Digital analys leder till bättre beslut på AcadeMedia

Som norra Europas största utbildningsföretag är IT-strategin en framgångsfaktor för AcadeMedia. Petter Hallman, CIO, berättar mer om hur de arbetar med digitala läromedel och varför de använder data för att höja kvaliteten och kundnöjdheten.

Consafe Logistics har kombinerat minskade IT-kostnader med ökade servicenivåer

Consafe Logistics är Europas ledande leverantör av mjukvara för lager- och logistiklösningar. Vi levererar idag on-site support till hela verksamheten inom Consafe Logistics.