Så här enkelt fungerar tjänsten:

new

1. Välj telefon efter behov

Välj fritt bland ett 20-tal modeller. Betala en fast månadskostnad under en bindningstid på 24 månader. Skal och skärmskydd ingår och monteras innan vi skickar enheten till dig.

support of

2. Support, service och expressutbyte ingår

Försäkring med support, service och expressutbyte ingår. Om du får problem med en enhet eller om skärmglaset går sönder under leasingtiden löser vår support det eller så skickar vi en ersättningsprodukt.

reuse

3. Byt till en ny eller avsluta leasingen

När det efter 24 månader är dags att byta till en ny enhet eller avsluta avtalet ser vi till att din nuvarande enhet återanvänds, avidentifieras och raderas på information.

Välj bland följande modeller:

produktbild iphone 11

Se alla varianter av iPhone 11

Från 357 kr/mån

produktbild iphone XS

Från 428 kr/mån

produktbild iphone XR

Se alla varianter av iPhone XR

Från 358 kr/mån

produktbild iphone 8

Se alla varianter av iPhone 8/8+

Från 375 kr/mån

produktbild ipad

Se alla varianter av
iPad

Från 182 kr/mån

Det här ingår när du väljer att leasa i 24 månader:

  • Modellen du valt
    Det krävs ingen kontantinsats när du väljer som tjänst. Ditt avtal inkräktar inte heller på företagets övriga krediter. Du använder din telefon i 24 månader och får då en överblick över dina kostnader med en samlad faktura per betalningsperiod, oavsett hur många enheter du väljer.
  • Skärmskydd och skal monterat innan leverans
    Skal (till ett värde av 199-399 kr) och skärmskydd ingår och monteras innan vi skickar enheten till dig.
  • Support
    All support ingår. Chatta med experter på webben eller välj att bli uppringd direkt av Apple. Du kan också boka en tid då det passar dig att bli uppringd. Vår kundservice, som du når på 08-553 44 000, svarar gärna på dina frågor.
  • Hållbart och säkert återtag
    När avtalstiden är slut ser vi till att din gamla enhet avidentifieras, raderas på data, uppgraderas och säljs vidare. På så sätt förlängs produktlivscykeln och din klimatpåverkan minskar. Om enheten inte kan säljas vidare återvinns den ansvarsfullt.
  • Garanti och olycksfallsförsäkring
    I tjänsten ingår garanti som löper under hela tjänsteperioden (24 månader) och en olycksfallsförsäkring som täcker om skärmglaset på din mobil går sönder.
    Läs mer hos Apple om villkoren för AppleCare+.
  • Expressutbyte om din enhet går sönder
    Skulle du krossa skärmen kan du dra nytta av en förmån i ditt avtal. Innan du returnerar den skadade enheten skickar vi dig en ersättningsprodukt. Apple skickar samtidigt med en returförpackning för den skadade enheten.
    Läs mer hos Apple om expressutbyte.
  • Byt till en ny eller avsluta leasingen
    Vi kontaktar dig i god tid innan avtalet löper ut. Byt till en ny modell eller välj att avsluta avtalet helt. När du valt en ny modell skickar vi den tillsammans med ett returemballage. Börja använd din nya enhet direkt och returnera samtidigt din gamla. Den returnerade enheten ska vara i så bra skick att den kan återanvändas på andrahandsmarknaden.
    Läs mer om vad du bör tänka på inför återlämningen av din iPhone.

Har du frågor om tjänsten?
Kontakta vår kundservice!

Frågor och svar

Nej, förutsättningen för denna tjänst är att vi på ett strukturerat sätt tar tillbaka enheterna medan de fortfarande har ett värde.

Nej, eftersom tjänsten baseras på att enheten har ett garanterat restvärde efter just 24 månader så måste du behålla den under hela avtalstiden.

Det vanligaste är att behålla den tills en ny anställning är klar och låta den nya medarbetaren ta över den under kvarvarande tid. Du kan också förtidslösa avtalet på den specifika modellen, men det är inget vi rekommenderar.

Du ringer 020-10 05 29 och beställer ett expressutbyte. Upp till två fall av rätt till service vid oavsiktlig skada på din iOS-enhet ingår i avtalet. Expressutbyte innebär att en ersättningsenhet direkt skickas till dig, tillsammans med returemballage för din skadade enhet (returen ska skickas inom tio dagar). Tänk bara på att säkerhetskopiera dina data så att du kan återskapa dem på ersättningsenhet.

Nej, erbjudandet är helt frikopplat från operatörerna.

Klicka på länken Ta bort din enhet guide hos Apple för detaljerade instruktioner om hur du tar bort "Find my iPhone" från din enhet.

I dagsläget finns tjänsten endast i Sverige, men vi kommer inom kort att lansera den även i Norge, Danmark och Finland.

I god tid innan avtalet löper ut kontaktar vi dig för att erbjuda en förlängning. Du kan då byta till en ny modell eller fortsätta med en likvärdig enhet. Självklart har du även möjlighet att avsluta avtalet helt. Förnyar du avtalet, så skickar vi den nya modellen du väljer tillsammans med ett returemballage. Du börjar använda den senaste modellen direkt och returnerar din gamla enhet.

Tänk på att säkerhetskopiera dina data så att du kan återskapa dem på din nya enhet. När du returnerar din gamla enhet ska den vara i bra skick så att den kan återanvändas på andrahandsmarknaden. Därför är det viktigt att du under avtalstiden utnyttjar det inkluderade serviceavtalet och till exempel lagar skärmen om den får några sprickor. Annars blir du återbetalningsskyldig. Läs mer här om defektavdrag.

Kul att du är intresserad av tjänsten!

Ring vår kundservice på 08-553 44 553 eller fyll i kontaktformuläret så hör en av våra experter av sig till dig för att hitta den bästa lösningen.

Om du enbart är ute efter att köpa ett begränsat antal telefoner rekommenderar vi dig att köpa dem direkt via webben.