Leveransinformation

Vanliga frågor om leverans

  • Ordrar mottagna före klockan 16.00 packas och skickas oftast samma (eller nästa) vardag från vårt lager, om varorna finns i lager och betalning eller eventuell kreditkoll godkänts.
  • Tiden från att varan lämnar vårt lager till leverans är vanligtvis 1-2 arbetsdagar.
  • Finns inte produkten i lager anger vi beräknad tid när produkten är i lager igen. Beräknad tid visas under lagerstatus. Om produkten är en beställningsvara kan vi inte ange beräknad tid eftersom vi då är beroende av leverantörens lagerstatus.

Eftersom vi anpassar leveranssätt efter paketets storlek, form och vikt kan vi i vissa fall använda ett annat leveranssätt än det du valt vid beställningen. När din order är packad kan du se leveranssätt i din order under Orderhistorik på ditt konto.

Om det är olika leveransstatus på produkterna i din order kan du dela upp leveransen i flera delar genom att välja alternativet Delleverans i kassan innan du slutför din beställning.

Om du redan lagt en beställning och vill dela upp leveransen behöver du kontakta oss på 08-553 44 553 eller [email protected].

Du kan också skicka in ett önskemål om delleverans via detta formulär

Spåra och följ din leverans genom PostNords spårningssida. Länken finns även i mejlet "Din order är på väg".

Frakt tillkommer på samtliga beställningar. Den totala fraktkostnaden räknas ut vid fakturering av beställningen då det framgår om produkten kan skickas med paket, varubrev eller pall.

Räkna ut den totala fraktkostnaden vid fakturering genom att läsa vår tabell.

Du kan välja hemleverans för de flesta produkter som levereras som paket. Observera att det finns en maxvikt på 35 kg.

Om hemleverans är möjligt för just din order syns det som alternativ under Leveranssätt i kassan.

Dustin anlitar framför allt PostNord (och ibland budfirmor) för leverans. Leveranstiden förutsätter att varan finns i lager.
OBS! Samtliga leveranssätt gäller för leverans inom Sverige. Transportörens villkor gäller alltid.

Dustin anlitar PostNord och i förekommande fall budfirmor för leverans. Leveranstiden förutsätter att varan finns i lager.
OBS! Samtliga leveranssätt avser leverans endast inom Sverige. Transportörs villkor gäller alltid.

Våra leveranssätt

Leverans till företag

Leverans sker vanligtvis inom 1 arbetsdag. Ytterligare en leveransdag tillkommer för postnummer som börjar på 83-98. Försändelsen levereras till din tydligt skyltade företagsadress mellan kl. 07:00-18:00. Observera att ingen avisering sker och att leveransen får ha en maxvikt på 35 kg.

Ett leveransförsök ingår. Finns ingen på plats skickas företagspaketet till närmsta utlämningsställe för avhämtning, om paketet väger under 20 kg. Kollin med vikt mellan 20-35 kg lämnas på postterminal eller åkeri. Alternativt kan du också avtala om pris för ett nytt leveransförsök med PostNord via PostNords kundtjänst på 0771-333 310.

Postbox
Om din leveransadress är en postbox eller om du har ett boxpostnummer levereras försändelsen med postpaket till PostNords utlämningsställe. Utkörning ingår inte i denna tjänst.

Expressleverans inom 4 timmar

Expressleverans erbjuds till vissa postnummer i stockholmsområdet. Beställningar som läggs innan kl. 16:00 skickas samma helgfria vardag, om samtliga produkter finns i lager. Leverans sker till din tydligt skyltade adress inom 4 timmar med Jetpak.

Leverans till företag (pall)

Försändelsen levereras på pall till gatuadressen eller lastkaj. Leverans sker till angiven företagsadress helgfria vardagar kl. 08:00–17:00. Försändelsen får ha en maxvikt på 1000 kg per pall.

OBS! Vissa paket av större mått eller över 35 kg (ex. TV-apparater över 32") kan skickas som antingen pall eller paket. Vi förbehåller oss rätten att anpassa försändelsens paketering för att kunna leverera så snabbt som möjligt.

Är leveransen till ett lantbrevbäringsområde, aviseras mottagaren och försändelsen levereras därefter till gatuplan eller lastkaj enligt överenskommen tid. Leveransen utförs inte med leveranstidsgaranti.

Ett leveransförsök ingår. Om ingen är på plats levereras försändelsen till närmsta tunggodsterminal.

Du kan också avtala om pris för ett nytt leveransförsök med PostNord via PostNords kundtjänst på 0771-333 310.

Leverans till ombud

Leverans till ett PostNord-ombud nära dig sker vanligtvis inom 1 arbetsdag.

Ytterligare en leveransdag tillkommer för postnummer som börjar på 83-98. När paketet finns att hämta skickas avisering via e-post, sms (svenskt mobilnummer) eller brev. Den totala leveranstiden kan därför variera. Observera att leveransen får ha en maxvikt på 20 kg.

Hemleverans

Hemleverans med PostNords tjänst MyPack Home är ett flexibelt leveranssätt för dig som vill ha leverans till din hemadress (gäller inte företagsadress). Avisering sker via sms eller e-post med en länk till PostNords webbsida.

Vid hemleverans bestämmer du datum och tid för leveransen genom att välja mellan olika tidsfönster i PostNords App eller webbtjänst. Du kan också enkelt uppdatera tiden senare om du behöver det. Förutom att välja hemleverans kan du också styra om sändningen för att istället hämta paketet hos ett ombud eller på något av PostNords serviceställen.

Inom Sverige levereras MyPack Home (hemleverans) under dagtid på vardagar. I de flesta större svenska städer erbjuds även hemleverans under kvällstid. Du kan få din hemleverans tidigast nästa vardag efter att du valt ett tidsfönster.

Spåra och följ din leverans via PostNords app eller spårningssida. Om du inte kan nås hamnar paketet hos ett ombud där du kan hämta ut paketet förutsatt att det väger under 20 kg. Kollin med vikt mellan 20-35 kg lämnas på postterminal eller åkeri. Alternativt kan du som mottagare avtala om pris för ett nytt leveransförsök med PostNord.

Elektronisk leverans

Leverans av nedladdningsbara produkter (ESD) sker via e-post från den externa portalen Activate Here ([email protected]om). Den nedladdningsbara länken har en leveranstid på upp emot 30 minuter men oftast går det snabbare. Har du inte fått något e-post? Kontrollera din skräppost.

För att veta om det är en nedladdningsbar programvara du köper så är det bara att titta vid lagerstatusen. Står det ”Tillgänglig för nedladdning” så är det en nedladdningsbar produkt.

Licenser levereras via e-post ifrån oss. Eftersom dessa produkter är beställningsvaror så har de en leveranstid på mellan 24 timmar och 5 dagar.

Leverans till utland

För leverans till ett av de nordiska länderna eller Nederländerna går det bra att beställa direkt via respektive hemsida. I särskilda fall kan det gå att leverera till en adress utomlands. Kontakta då [email protected] med namn och telefonnummer till personen som ska ta emot paketet, för att få pris på frakt och hjälp att lägga ordern. Ordrarna går enbart att beställa till företagsadresser.