Plussa på din IT-supporttjänst

Hur kan du skydda de anställdas produktivitet från missöden som ett trasigt batteri eller en fallerande hårddisk och få kontroll över budgeten och kunna fokusera på digitalisering? Hur kan du säkerställa internationell täckning i hela världen? Hur kan du använda AI-insikter för att övervaka tillståndet på maskinparken? Du ställer förmodligen många liknande frågor. Här är en lösning som täcker in allt.

Låt Premier Support Plus axla ansvaret

  • Vi hanterar de tunga lyften för att lindra trycket på IT-teamen och ge dig tid till utveckling genom att ta på oss dina teams hantering av saker som går sönder och måste fixas. Premier Support Plus gör hela användarupplevelsen smidigare genom att ge direkt tillgång till Lenovos supporttekniker och bygga upp resiliens och kapacitet i företagets IT-funktion.
  • Användare och team återgår snabbt till arbetet och frigör därigenom kreativitet för att driva verksamheten framåt.Ta reda på vilken garanti datorn har som du vill beställa.

Premier Support Plus i korthet

Premier Support Plus ger smidig, pålitlig och repeterbar IT-support som fungerar varje gång, vilket minskar nedtiden och maximerar slutanvändarens produkt

EgenskaperDepåsupport, grundDepåsupport, på platsPremier SupportPremier Support Plus
Lagning av/fixar för trasiga maskiner
Avancerad teknisk support dygnet runt
Omfattande hårdvara och originalutrustning
Programvarustöd från tillverkare
En särskild kontaktperson för smidigare hantering
Komplett ärendehantering
Tekniskt kontoansvariga för hantering av eskalering
Prioritering av service och delar på plats nästa arbetsdag
Standardrapportering är tillgängligt (servicenivå, upprepningar, med/utan garanti, etc.)
Lenovo Service Connect för tillgångshantering, produktsupport och spårningar av serviceärenden (eller förfrågningar)
Premiumprodukttaggalternativ för lagerhantering och kontaktcenterinformation
Proaktiv och prediktiv identifiering av problem, start av ärenden och aviseringar
Services Engagement Manager (SEM) för proaktiv tillgångsrapportering oc hrelationshantering
Accidental Damage Protection (ADP) gäller olyckor när systemgarantin har upphört att gälla
Behåll enhetens hårddisk (Keep Your Drive (KYD))
Sealed Battery-täckning (SBTY) i upp till tre år
International Service Entitlement (ISE) utökar ADP-, KYD-och SBTY-täckningen internationellt
Täckning för konsument produkter som säljs till kommersiella kunder

Premier Support Plus i detalj

Funktioner för att förutse och förhindra kombineras med ytterligare skyddstjänster och ger en ypperlig supportupplevelse.

Hjälp IT-avdelningen att hålla sig steget före problemen, skydda företagets produktivitet och främja positiva medarbetarupplevelser med snabba lösningar på problem och tillgång dygnet runt till supporttekniker.

international upgrade

Premier Support:

VIP-täckning för både IT-personal och slutanvändare som ökar produktiviteten med tillgång till verkligt kunniga felsökare. De är tillgängliga dygnet runt och har prioriterad tillgång till delar med NBD-insatser och reparationsarbete på plats.

laptops

Services Engagement Manager (SEM):

Din utsedda, globala Lenovo-supportexpert och kundförespråkare. Dessa personer är de enda du behöver kontakta för problem med tjänsteleveranser, eskalering och rapportering av tillgångars prestanda för din organisation.

warranty

Proaktiv och prediktiv support:

AI-insikter, som drivs av Lenovo Device Intelligence, ger proaktiva och prediktiva varningar som möjliggör förebyggande problemåtgärder för att undvika nedtid och säkerställa produktiviteten.

accident protection

Accidental Damage Protection (ADP):

Från en spilld kaffekopp till strömsprång: ADP sparar vanligtvis 28-75 %* jämfört med kostnaden för reparationer eller systembyten.

international upgrade

International Services Entitlement (ISE):

Reser du globalt i affärer? Oroa dig inte. ISE utökar ADP-, KYD- och SBTY-täckningen internationellt.

laptops

Keep your Drive (KYD):

Behåll dina enheter och ta bort affärsdata på dina villkor, förbättra datasäkerheten och säkerställ efterlevnad med dataintegritet och av lagringskrav.

battery

Sealed Battery-täckning (SBTY):

Lenovo-certifierade tekniker säkerställer att batterier byts effektivt vid behov, vilket minimerar nedtiden och bidrar till företagets resiliens.

accident protection

Täckning för konsumentprodukter:

om en konsumentenhet passar bäst för dina behov är det inga problem. Du behöver inte avstå från Premier Support Plus och får exakt samma VIP-support.

Hur uppgraderar jag min dator bäst utifrån den basgarantin (startpunkt) som min dator har?

Startpunkt

Bra

Bättre

Bäst

1 år inskick garanti

3 år inskick garanti

3 år på platsen garanti

3 år Premier Support

3 år inskick garanti

3 år på platsen garanti

3 år förseglat batteri

3 år Premier Support

3 år på platsen

3 år Premier Support

3 år förseglat batteri

Tillägg till 3 år PS, 3 år ADP One protection Olycksfallsskydd

1 år Premier Support

3 år Premier Support

3 år förseglat batteri

3 år Premier Support Plus

3 år Premier Support

3 år förseglat batteri

3 år ADP One protection Olycksfallsskydd

3 år Premier Support Plus

Om du har valt att uppgradera din PC med Sealed Battery, ADP eller Keep Your Drive och du vill att detta ska gälla globalt!

-Tilläggstjänsten "3Y International Services Entitlement" krävs för att någon av dessa ADP, KYD och SBTY tjänster ska vara giltiga utanför landets gränser (utgångspunkten Basgarantin är fortfarande global).