Lenovo erbjuder en heltäckande tjänsteportfölj som stöttar IT-produkterna genom hela livscykeln. Med hjälp av flexibla garantialternativ är du försäkrad vid t.ex. oplanerat underhåll och driftstopp, får en kostnadseffektiv lösning och kan vid behov ta del av service i världsklass. Lenovo rekommenderar att du matchar servicetäckningens längd med datorns förväntade livscykel.
Premier Support är en VIP-support för dig som ställer höga krav, en support som hjälper dig med både maskin- och programvarurelaterade frågor och tillbehör. Se på det som din interna IT-avdelning. Supporten ger dig förtur till reservdelar och snabb tillgång till tekniker - luta dig tillbaka med vetskapen om att du har hjälp på plats redan nästa arbetsdag.
All telefonsupport under kontorstid är lokal support på lokalt språk. Du har också tillgång till avancerad teknisk support dygnet runt. Lenovos målsättning är att all ärendehantering ska vara så smidig som möjligt, från början till slut, och ske med en enda kontaktpunkt.
Bra | Bättre | Bäst | |
---|---|---|---|
![]() Denna dator levereras med 1 års inskicksgaranti som bas. | ![]() 3år batteri garanti Läs mer | ![]() Accidental Damage Protection One Läs mer | ![]() 3års Premier support Läs mer |
![]() Denna dator levereras med 1 års inskicksgaranti som bas. | ![]() 3år batteri garanti Läs mer | ![]() 3år På plats support Läs mer | ![]() 3år Premier Support Läs mer |
![]() Denna dator levereras med 1 års inskicksgaranti som bas. | ![]() 3år batteri garanti Läs mer | ![]() 3år På plats support Läs mer | ![]() 3år Premier Support Läs mer |
Här har du beskrivningarna av alla de garantiförstärkningar du kan välja mellan.
Skydda din dator genom att förlänga den ettåriga batterigarantin upp till tre år. Garantin är en betydligt billigare lösning än batteribyten som inte täcks av förlängningsvillkoren och Lenovo-certifierade tekniker ser till att batteribytet genomförs effektivt och inte minst på rätt sätt.
I händelse av hårddiskfel behåller du den felaktiga enheten tills datorn lämnas över till Lenovo för reparation. Se till att behålla avtalet med krav på sekretess och kvarhållning av data.
Med Lenovos ”Behåll din enhet” undviker din organisation potentiella rättsliga och ekonomiska följder vid ett eventuellt intrång i datasäkerheten och IT-personalen kan istället fokusera på verksamhetskritiska aktiviteter.
Du kan när som helst under pågående garantitid förlänga basgarantin från t.ex. 1 års Inskicksgaranti eller På-platsen-garanti till 3, 4 eller 5 års garanti, förutsatt att basgarantin inte gått ut.
Täcker oavsiktliga fall, spill, stötar och strukturella fel som uppstår under normala användnings-förhållanden eller vid normal hantering och som inte täcks av garantin. Olycksfallsskyddet är en mer kostnadseffektiv lösning än att själv bekosta reparationskostnader, användare sparar vanligen mellan 28 % och 80 % beroende på datortyp och reparationsbehov.
Reparationen utförs av Lenovo™-utbildade tekniker som använder Lenovo™-kvalificerade reservdelar som minskar behovet av nya reparationer. Omfattande diagnostikverktyg kan dessutom identifiera osynliga skador som annars kanske aldrig hade upptäckts.
Få samma servicenivå som i hemlandet och utöka datorgarantin internationellt. Uppgradering till internationell garanti utökar skyddet utanför användarens hemland och täcker uppgraderingstjänster såsom förseglad batteri-garanti, ”Behåll din enhet” och olycksfallsskydd. Målet är alltid att erbjuda samma servicenivå eller så nära inpå samma servicenivå som i användarens hemland.