Dell Technologies Titanium Partner logo

Support 24/7

Dell pro support

Helt ärligt, ibland räcker inte den grundläggande garantin till. Uppgradera till ProSupport för datorer och känn dig trygg med vetskapen att du har tillgång till lokal expertsupport dygnet runt, alla dagar.

Oavsett om du är ute och reser eller sitter på kontoret – ProSupport-tekniker är alltid redo att hjälpa dig och ditt team. Och vår SupportAssist-teknik meddelar oss om du har problem och öppnar automatiskt ett ärende, vilket gör att vi kan ringa till dig innan du hinner ringa till oss. Om vi inte kan lösa ditt problem på distans så skickar vi en Dell-tekniker till dig. Det är problemfri hjälp av vänliga experter och upp till 11 gånger snabbare än konkurrenterna6.

FunktionGrundläggande serviceProSupportProSupport Plus
Teknisk support via telefon, chatt (USA) eller på webbenKontorstiderDygnet runt, alla dagarDygnet runt, alla dagar
Service på plats för reparationer1
Direktåtkomst till lokala ProSupport-tekniker
Experthjälp med programvara och maskinvara från en och samma källa7
Övervakning och krishantering via kommandocentral
Möjlighet att behålla hårddisken efter utbyte3
Reparationer av oavsiktliga skador såsom fall, vätskespill och strömsprång4
SupportAssist-tekniken identifierar fel, skickar aviseringar och skapar ärenden automatiskt och proaktivt2
Prediktivt förebyggande av fel genom problemidentifiering via SupportAssist-tekniken
Borttagning av virus/skadliga program och datoroptimering via SupportAssist-tekniken
  1. Möjlighet till service på plats varierar beroende på land och vilken tjänst som köpts. Service på plats efter fjärrdiagnostik.
  2. Baserat på testrapporten ”Dell ProSupport Plus med SupportAssist varnar dig för maskinvaruproblem så att du kan åtgärda dem innan de orsakar driftavbrott” från Principled Technologies i april 2019. Testerna beställdes av Dell och utfördes i USA. De faktiska resultaten kan variera. Fullständig rapport: http://facts.pt/0xvze8 (på engelska). Maskinvaruproblem som upptäcks av SupportAssist omfattar hårddiskar, SSD-enheter, batterier och fläktar.
  3. Tjänsten att behålla hårddisken erbjuds inte för modeller med lödd hårddisk, Chromebook- eller Venue-surfplattor, förutom Venue 11 Pro.
  4. Olycksskadeskydd omfattar inte stöld, förlust och skada vid brand, översvämning eller andra naturkatastrofer, eller uppsåtlig skada. Kunden måste returnera den skadade enheten. Högst en godkänd incident per avtalsår.
  5. SupportAssist är inte tillgängligt på Linux-, Windows RT-, Ubuntu- eller Chrome-baserade produkter. SupportAssist identifierar automatiskt och varnar proaktivt Dell för: operativsystemsproblem, programuppgraderingar, drivrutinsuppdateringar och korrigeringsfiler, skadlig programvara, virusangripna filer samt fel på hårddiskar, batterier, minne, interna kablar, värmesensorer, dissipatorer, fläktar, SSD-enheter och grafikkort. Prediktiv analys för att upptäcka fel omfattar hårddiskar, SSD-enheter, batterier och fläktar.
  6. Baserat på testrapporten ”Lägg mindre tid och kraft på att felsöka problem med bärbara datorer” från Principled Technologies i april 2018. Testerna beställdes av Dell och utfördes i USA. De faktiska resultaten kan variera. Fullständig rapport: http://facts.pt/L52XKM (på engelska)
  7. Programvarusupport i samarbete med tredje part.